Ik heb Gutsy nu al een poos draaien, en het systeem is langzaamaan steeds beter geworden. M'n ATI x200m interne grafische kaart werkt met Compiz (moest eerst XGL installeren en kreeg het nog niet werkend, maar nu start 'ie gewoon op in de 3D desktop). Ook wireless (Ralink rt61 chipset) werkt nu, al weet ik niet of dat door de updates komt, of doordat ik ontdekte dat speciale karakters in WPA
niet werken.
Het enige wat ik
nooit aan de praat heb gekregen (Feisty of Gutsy) is m'n touchpad. Deze werd in PCLinuxOS wel herkend, maar die heeft een oudere kernel (2.6.18 volgens mij). Ik heb Edgy nog geprobeerd te booten om te zien of oudere Ubuntu's 'm ook zien, maar alles ouder dan Feisty wil niet booten...
Heeft iemand hier ook zijn touchpad niet werkend? Nog tips om verder te komen? De tweede link verwijst naar een bugreport dat ik heb ingestuurd, daar staan ook al enkele tips die mensen hebben gegeven, maar daarmee heb ik geen resultaat geboekt.
Een andere (kleine) irritatie is dat het volume van mijn headphones uitgang heel laag staat. Bij het kijken van een filmpje op de laptop, met het geluid over de stereo, moet ik de versterker bijna op 100% zetten om goed geluid te krijgen. Ik zie veel posts over dit onderwerp, en allen hebben een intel HDA soundchip. 't Zal wel een ALSA driver iets zijn.