Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 108582 keer)

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #425 Gepost op: 2007/10/16, 14:50:58 »
Om te proberen heb ik zopas de 7.10 op de Packard-Bell van Monique geïnstalleerd, doch de Release Candidate.
- Vind de schermresolutie perfect op 1440x900
- Geluid ok, OOo werkt ook prima. Ben tevreden.
Was om te zien als hij draaide op de toch koppige pc, moet ik nu op 18 een nieuwe cd branden of mag de Release Candidate gewoon doordraaien.
Zou dit graag weten, anders draait ze terug Mandriva en t'zal vlug 17 uur zijn hoor.
Bedankt alvast.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
« Reactie #426 Gepost op: 2007/10/16, 17:32:24 »
Citaat van: Artfreddy
Om te proberen heb ik zopas de 7.10 op de Packard-Bell van Monique geïnstalleerd, doch de Release Candidate.
- Vind de schermresolutie perfect op 1440x900
- Geluid ok, OOo werkt ook prima. Ben tevreden.
Was om te zien als hij draaide op de toch koppige pc, moet ik nu op 18 een nieuwe cd branden of mag de Release Candidate gewoon doordraaien.
Zou dit graag weten, anders draait ze terug Mandriva en t'zal vlug 17 uur zijn hoor.
Bedankt alvast.
Freddy
Als je op de RC gewoon de standaard updates draait krijg je vanzelf de FINAL versie.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #427 Gepost op: 2007/10/16, 17:34:38 »
Zo ook hier.
Bevalt buiten gewoon goed ook.

« Reactie #428 Gepost op: 2007/10/16, 17:48:23 »
toch nog wat kleine dingen hier...

daarjuist opnieuw opgestart en de eerste 30 seconden stond men toetsenbord in qwerty...
daarjuist een paar minuten wat flikkeringen in scherm...
ook het thema dat derjuist ineens grotere balken had...

en na de kernel update van deze morgen werkt mijn wireless kaartje nog slechter dan dervoor...

maar inderdaad, veel dingen lopen ontzettend lekker...

Offline kamelot

• Lid
« Reactie #429 Gepost op: 2007/10/16, 18:47:22 »
Ik heb de release candidate geinstalleerd allees loopt heerlijk als een zonnetje .
Alleen soms slaat hij helemaal vast .
ik weet niet of dit door warmte komt want mijn fans hoor je echt bijna niet .
en hij voeld niet warmer aan als normaal .
Ik snap er niks van maar ik had gistere updates maar daarna niet meer getest .
Maar volgens mij doet het internet het af en toe langzaam maar ik wacht wel op de final misschien draaid die zonder deze problemen .
Verders echt toppie
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

langezwieper

• Gast
« Reactie #430 Gepost op: 2007/10/16, 19:20:14 »
Mijn wireless is inderdaad bij mij ook hard achteruit gegaan (heb boven geen wireless waar ik met xp nog 60% ontvangst heb, al was dit al voor de update)
hoop dat er nog een fix komt

Vossies

• Gast
« Reactie #431 Gepost op: 2007/10/16, 20:44:05 »
Gisteren heb ik Ubuntu 7.10 RC geïnstalleerd. In tegenstelling tot de beta versie, werkt mijn draadloos netwerk nu zonder problemen. Toch loopt ubuntu bij het opstarten niet echt lekker. Het opstarten duurt 3x zolang (als Ubuntu 7.04). Ook zie ik bij het opstarten geen startscherm met Ubuntu erop en de balk die langzaam volloopt. Het beeld blijft erg lang zwart. Zodra hij is opgestart, loopt de laptop (HP NC8000) verder naar behoren. Ook tijdens het afsluiten merk ik dat het Ubuntu scherm met "leeglopende" balk niet meer te zien is. Afsluiten gaat, in tegenstelling tot het opstarten, wél vlot. Iemand enig idee waar het strage opstarten door veroorzaakt wordt??

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #432 Gepost op: 2007/10/16, 21:31:55 »
Citaat van: musicman
Citaat van: testcees
Alles werkt hier in Gutsy behalve de google toolbar bladwijzers :(
Ja... daar heb ik inderdaad ook last van. Heel jammer!
Na uitschakelen van de add-on Ubuntu Firefox Extension 0.4~beta1 werkte de google toolbar bladwijzers weer. En na het weer inschakelen van de Extension blijven de toolbar bladwijzers werken.
De Ubuntu Firefox Extension is standaard aanwezig in Gutsy.
Klik links bovenin op Documentatie

langezwieper

• Gast
« Reactie #433 Gepost op: 2007/10/17, 12:55:07 »
Ik heb ook nog het probleem dat wanneer ik afsluit ik mijn laptop handmatig moet uitzetten? Terwijl wanneer ik hibernate gebruik ubuntu wel zelf de laptop kan uitschakelen???

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #434 Gepost op: 2007/10/17, 16:29:40 »
Citaat van: musicman
Alles werkt hier in Gutsy behalve de google toolbar bladwijzers :(
Ja... daar heb ik inderdaad ook last van. Heel jammer!
Na uitschakelen van de add-on Ubuntu Firefox Extension 0.4~beta1 werkte de google toolbar bladwijzers weer. En na het weer inschakelen van de Extension blijven de toolbar bladwijzers werken.
De Ubuntu Firefox Extension is standaard aanwezig in Gutsy.
Wat doet die ubuntu firefox extention eigenlijk??

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #435 Gepost op: 2007/10/17, 21:49:46 »
Met de ubuntu firefox extension kan je firefox add-ons toevoegen met een ubuntu installatieprogramma.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #436 Gepost op: 2007/10/17, 23:13:19 »
De vmplayer is niet beschikbaar maar er komt een versie 2 van de vmplayer in gutsy? Zie bug #151424 in vmware-player (Ubuntu).

« Reactie #437 Gepost op: 2007/10/18, 10:30:41 »
der zijn toch nog 2 dingen waar ik mij aan erger:

-dat als ge een zin oid dergelijks kopieert en dan de toepassing sluit, hij de slectie niet onthoud...vb: ik kopieer een link in firefox om in een emailbericht te plakken, ik selecteer en kopieer, sluit forefox en ik kan niks plakken...de selectie is weg...dat is ook zo bij the gimp als ik een stuk afbeelding kopieer/plak...zeer vervelend...

-ik kan niet bijvoorbeeld een lied afspelen in totem, op pauze zetten, en met tuxguitar de tab dan beluisteren en eventueel in audacity luisteren naar wat ik heb opgeneomen...
echt irritant dat ge dan eerst een programma moet afsluiten en terug opstarten om daar weer geluid uit te krijgen...

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #438 Gepost op: 2007/10/18, 11:31:20 »
Citaat van: Vossies
Gisteren heb ik Ubuntu 7.10 RC geïnstalleerd. In tegenstelling tot de beta versie, werkt mijn draadloos netwerk nu zonder problemen. Toch loopt ubuntu bij het opstarten niet echt lekker. Het opstarten duurt 3x zolang (als Ubuntu 7.04). Ook zie ik bij het opstarten geen startscherm met Ubuntu erop en de balk die langzaam volloopt. Het beeld blijft erg lang zwart. Zodra hij is opgestart, loopt de laptop (HP NC8000) verder naar behoren. Ook tijdens het afsluiten merk ik dat het Ubuntu scherm met "leeglopende" balk niet meer te zien is. Afsluiten gaat, in tegenstelling tot het opstarten, wél vlot. Iemand enig idee waar het strage opstarten door veroorzaakt wordt??
Voor het langzaam en zwart opstarten, probeer eens:

Verander /etc/usplash.conf naar 1024x768, en dan:
sudo update-initramfs -u -k `uname -r`

langezwieper

• Gast
« Reactie #439 Gepost op: 2007/10/18, 15:19:04 »
Mijn vorige post stond verkeerd vermoed ik,

Wanneer ik mijn ubuntu (7.10) afsluit zie ik de loaderbalk leeg lopen maar mijn laptop schakeld zichzelf niet uit.
Ik moet dus zelf mijn powerknop 5 sec ingedrukt houden.

Wanneer ik echter "hibernate" kan ubuntu wel zelf mijn laptop uitschakelen?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ubuntu mijn laptop ook bij het afsluiten gewoon mijn laptop uitschakeld

Offline shappie

• Lid
« Reactie #440 Gepost op: 2007/10/18, 15:32:17 »
Ubuntu 7.10 is officieel te downloaden vanaf ubuntu.com!! En mijn snelheid zit nog op max. dus hij loopt lekker door nu.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

DFreeze

• Gast
« Reactie #441 Gepost op: 2007/10/19, 10:20:39 »
Ik heb Gutsy nu al een poos draaien, en het systeem is langzaamaan steeds beter geworden. M'n ATI x200m interne grafische kaart werkt met Compiz (moest eerst XGL installeren en kreeg het nog niet werkend, maar nu start 'ie gewoon op in de 3D desktop). Ook wireless (Ralink rt61 chipset) werkt nu, al weet ik niet of dat door de updates komt, of doordat ik ontdekte dat speciale karakters in WPA niet werken.

Het enige wat ik nooit aan de praat heb gekregen (Feisty of Gutsy) is m'n touchpad. Deze werd in PCLinuxOS wel herkend, maar die heeft een oudere kernel (2.6.18 volgens mij). Ik heb Edgy nog geprobeerd te booten om te zien of oudere Ubuntu's 'm ook zien, maar alles ouder dan Feisty wil niet booten...

Heeft iemand hier ook zijn touchpad niet werkend? Nog tips om verder te komen? De tweede link verwijst naar een bugreport dat ik heb ingestuurd, daar staan ook al enkele tips die mensen hebben gegeven, maar daarmee heb ik geen resultaat geboekt.

Een andere (kleine) irritatie is dat het volume van mijn headphones uitgang heel laag staat. Bij het kijken van een filmpje op de laptop, met het geluid over de stereo, moet ik de versterker bijna op 100% zetten om goed geluid te krijgen. Ik zie veel posts over dit onderwerp, en allen hebben een intel HDA soundchip. 't Zal wel een ALSA driver iets zijn.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #442 Gepost op: 2007/10/19, 10:37:46 »
De vmplayer is niet beschikbaar meer
fout melding:

VMware Player kan niet op uw computertype (i386) geïnstalleerd worden

Het programma vereist speciale functies van de hardware of de fabrikant heeft besloten uw computertype niet te ondersteunen.

Offline jgoor

• Lid
« Reactie #443 Gepost op: 2007/10/21, 22:48:17 »
Over de cube: ik krijg die cube niet, alleen een 2D scherm met voor en achterkant.
Edgy met compiz had (met Cube!) overigens een veeeeel betere performance dan Gutsy met 2 zijdig scherm (dus geen cube).

Dus 2 vragen:
1) hoe kom ik aan een 6-zijdige kubus ipv een 2-zijdig blad
2) iemand mee eens dat de performance achteruit is gegaan met Compiz?

« Reactie #444 Gepost op: 2007/10/21, 22:51:31 »
gewoon het aantal werkbladen naar 6 zetten

Quatroking

• Gast
« Reactie #445 Gepost op: 2007/10/21, 23:49:07 »
ik ben net geupgraded (wat in totaal 18 uur heb gekost... voor 1 of andere reden) en dit zijn mijn problemen:

1. Titelbalk met kruisje/minimaliseren/maximaliseren zijn niet meer zichtbaar! ik moet nu via bestand/afsluiten programma's sluiten, maar het is irritand als ik een programmavenster niet kan verplaatsen.

2. kopete crasht bij het verbinden met een netwerk

3. drop-down menu's verschijnen niet meer

kan iemand me helpen?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #446 Gepost op: 2007/10/21, 23:52:55 »
Citaat van: jgoor
Over de cube: ik krijg die cube niet, alleen een 2D scherm met voor en achterkant.
Edgy met compiz had (met Cube!) overigens een veeeeel betere performance dan Gutsy met 2 zijdig scherm (dus geen cube).

Dus 2 vragen:
1) hoe kom ik aan een 6-zijdige kubus ipv een 2-zijdig blad
2) iemand mee eens dat de performance achteruit is gegaan met Compiz?
1 Q advies en ook even in de compiz manager de desktop wall uitzetten en rotate cube en desktop cube aanzetten.
2 Nee, nooit gemerkt, maar ik gebruik al wat langer gutsy.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #447 Gepost op: 2007/10/21, 23:55:31 »
Citaat van: Quatroking
ik ben net geupgraded (wat in totaal 18 uur heb gekost... voor 1 of andere reden) en dit zijn mijn problemen:

1. Titelbalk met kruisje/minimaliseren/maximaliseren zijn niet meer zichtbaar! ik moet nu via bestand/afsluiten programma's sluiten, maar het is irritand als ik een programmavenster niet kan verplaatsen.

2. kopete crasht bij het verbinden met een netwerk

3. drop-down menu's verschijnen niet meer

kan iemand me helpen?
Heb je hiervoor toevallig compiz gebruikt in combinatie met emerald? Het zou kunnen dat dit niet goed meer werkt. Probeer eens "metacity --replace"

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #448 Gepost op: 2007/10/21, 23:56:54 »
Bij mij crashte kopete ook bij het aanmelden bij msn.
ik heb  in synaptic bij ->instellingen->pakketbronnen-> updates  "gutsy-proposed" aangevinkt en dan ff reloaden en bijwerken toen was het opgelost.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Quatroking

• Gast
« Reactie #449 Gepost op: 2007/10/22, 00:00:24 »
ik ben er net achtergekomen dat de window manager niet meer werkt, of gewoon niet draait. kan dit er iets mee te maken hebben?