Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid in gutsy gibbon  (gelezen 627 keer)

piratenaapje

• Gast
Geen geluid in gutsy gibbon
« Gepost op: 2007/07/02, 20:55:01 »
Vandaag heb ik besloten om de overstap te maken naar gutsy gibbon. Alles werkt zoals het hoort, buiten het geluid dan. Met lspci zie ik echter wel dat ubuntu mijn geluidskaart herkent: het is een "Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 02)". Als ik echter de volumeregeling probeer te openen krijg ik volgende foutmelding: "Geen volumeregelingselementen en/of -apparaten voor GStreamer gevonden."

Ook als ik een programma als gedit in de terminal open, krijg ik meldingen over het geluid (ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen waarom er geluid zou worden gebruikt als ik gedit open). De fout ziet er dan als volgt uit:

ALSA lib confmisc.c:769:(parse_card) cannot find card ''
ALSA lib conf.c:3510:(_snd_config_evaluate) function snd_func_card_driver returned error: No such device
ALSA lib confmisc.c:392:(snd_func_concat) error evaluating strings
ALSA lib conf.c:3510:(_snd_config_evaluate) function snd_func_concat returned error: No such device
ALSA lib confmisc.c:1251:(snd_func_refer) error evaluating name
ALSA lib conf.c:3510:(_snd_config_evaluate) function snd_func_refer returned error: No such device
ALSA lib conf.c:3982:(snd_config_expand) Evaluate error: No such device
ALSA lib pcm.c:2144:(snd_pcm_open_noupdate) Unknown PCM default
ALSA lib confmisc.c:769:(parse_card) cannot find card ''
ALSA lib conf.c:3510:(_snd_config_evaluate) function snd_func_card_driver returned error: No such device
ALSA lib confmisc.c:392:(snd_func_concat) error evaluating strings
ALSA lib conf.c:3510:(_snd_config_evaluate) function snd_func_concat returned error: No such device
ALSA lib confmisc.c:1251:(snd_func_refer) error evaluating name
ALSA lib conf.c:3510:(_snd_config_evaluate) function snd_func_refer returned error: No such device
ALSA lib conf.c:3982:(snd_config_expand) Evaluate error: No such device
ALSA lib pcm.c:2144:(snd_pcm_open_noupdate) Unknown PCM default
Weet iemand hier raad mee? Bedankt voor je tijd.

Offline Soul-Sing

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Geen geluid in gutsy gibbon
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/02, 21:01:30 »
ik vind eigenlijk dat we hier geen zinnig woord over kunnen zeggen.gutsy is nog erg, heel erg pril en vol bugs. plaats de vraag liever in het offtopic gedeelte: gutsy gibbon nieuws. de mede testers zullen je misschien kunnen volgen in je vraag. :) vanaf de beta release kunnen we misschien in dit gedeelte je vragen beantwoorden.

moderatoredit: hier is dit topic gesloten