Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FAT32 en /home folder  (gelezen 1242 keer)

Mark

• Gast
FAT32 en /home folder
« Gepost op: 2006/04/17, 21:38:32 »
Uit diverse e-bronnen kan ik opmaken dat het verstandig is om de /home-folder op een separate partitie te plaatsen. Omdat ik graag de "Mijn documenten-folder" in Windows 2000 ook hierop wil onderbrengen (folder wil ik graag toegankelijk hebben vanuit Windows 2000 en Ubuntu; lees hierbij dual-boot-systeem) ben ik al geruime tijd aan het puzzelen om tijdens een schone install van Ubuntu een FAT32-partitie aan te maken en hierop de /home-folder te plaatsen. De installatie-procedure van Ubuntu belet echter een /home-folder aan te maken op de FAT32-partitie. Heb ik nu een wens die simpelweg technisch niet mogelijk is, of moet ik deze "uitdaging" via een andere weg benaderen?

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
FAT32 en /home folder
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/18, 10:41:43 »
Maak een /home in ext3, en verwijs desnoods met symbolische links naar een ander fat 32 partitie.

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
FAT32 en /home folder
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/18, 21:03:45 »
Ja, dat is de enige mogelijkheid. fat32 voorziet immers geen toegangscontrole/rechten. NTFS/ext3 voorzien dat wel. NTFS kan je echter alleen lezen, dus rest ext3. Dus:
- maak /home ext3
- laat 'Documents and Settings' van XP verwijzen naar bijvoorbeeld d:/data
- mount d:/data op bijvoorbeeld /data in Ubuntu
- maak een symbolische link in /home die wijst naar /data
Je zal echter alleen bestanden kunnen delen. Profielen voor Thunderbird/Firefox wordt moeilijk.