Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: product key van OEM versie  (gelezen 1066 keer)

Brampy

• Gast
product key van OEM versie
« Gepost op: 2007/06/26, 22:13:58 »
Hallo,

Ik wil de pc herinstalleren, ik heb daarvoor een Windows XP Pro CD die ik bij een laptop heb gebruikt. Ik gebruik die laptop nu niet meer, dus zou ik die product key willen gebruiken voor de pc. Het is wel een key van een OEM-versie. Dus is het mogelijk om die key dan te gebruiken voor de pc?
En moest dat niet gaan, is dat dan niet te verhelpen door "c:\WINDOWS\system32\wpa.bdl" te kopiere en later weer op de herinstalleerde pc te zetten?

De reden waarom ik geen product key en cd voor de pc heb, is omdat die altijd door iemand anders geinstalleerd was met een speciale CD voor Technische Dienstverleningen met een OEM-key.

Dank

« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/26, 22:23:20 »
Je leest daarvoor best de licentievoorwaarden eens na. Als ik mij goed herinner is een OEM-licentie goedkoper dan een doos die je in de winkel koopt en heeft die de beperking dat de licentie bij het toestel hoort en dat je die dus niet naar een ander toestel mag verhuizen.

Misschien moet je de vraag eens stellen op een windows forum? Activation keys zijn echt wel uit een andere wereld voor de meeste ubuntugebruikers. Terwijl in de linuxwereld gebruikers worden aangemoedigd om het OS te downloaden en te gebruiken, gebeurt in de windowswereld net het omgekeerde. Hoe langer ik met linux werk, hoe bevreemdender de windowswereld er uitziet.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/26, 22:29:53 »
Citaat van: Brampy
Hallo,

Ik wil de pc herinstalleren, ik heb daarvoor een Windows XP Pro CD die ik bij een laptop heb gebruikt. Ik gebruik die laptop nu niet meer, dus zou ik die product key willen gebruiken voor de pc. Het is wel een key van een OEM-versie. Dus is het mogelijk om die key dan te gebruiken voor de pc?
En moest dat niet gaan, is dat dan niet te verhelpen door "c:\WINDOWS\system32\wpa.bdl" te kopiere en later weer op de herinstalleerde pc te zetten?

De reden waarom ik geen product key en cd voor de pc heb, is omdat die altijd door iemand anders geinstalleerd was met een speciale CD voor Technische Dienstverleningen met een OEM-key.

Dank
Huh? Weet je wel zeker, dat je hier goed zit?

@moderator: slotje?

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/26, 22:35:03 »
Volgens mij mag het niet omdat er ook voor een OEM versie door de fabrikant van de hardware moet betaald worden per stuk. De key is dan wel dezelfde de hardware niet en dat weten ze in Redmond zodra je online gaat.

En dit heeft inderdaad niets met Ubuntu-linux te maken, thx Pjotr. Slotje erop.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"