Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice en het iconen mysterie  (gelezen 776 keer)

Azalin

• Gast
OpenOffice en het iconen mysterie
« Gepost op: 2007/06/26, 13:10:01 »
Een tijdje terug moest ik iets in OpenOffice typen en toen ik de tekstverwerker opstartte, viel mij meteen op dat ik al mijn iconen kwijt was. IK had dus alleen nog maar tekst in de knoppen staan. Dat vond ik wel heel erg Windows 3.11 dus ging ik op zoek. Ik geloof dat ik een paar dagen heb lopen zoeken, instellingen van openoffice weggegooid, gezocht op openoffice instellingen die niet in mijn gebruikersmap zouden staan, en zelfs heb ik overwogen om OpenOffice eens opnieuw te installeren. Dat laatste heb ik toch maar niet gedaan omdat het mij meer een instelling dan een installatie probleem leek. Het is me al eerder gebeurd dat ik iets helemaal had verwijderd, opnieuw geinstalleerd en tot de conclusie kwam dat het in de instellingen in mijn home map zat. Je kan dan deinstalleren wat je wilt, maar verdwijnen zal het probleem dan niet.
Tot ik dus gisteren het lumineuse idee had om mijn thema eens terug naar Human te zetten. Met OpenOffice nog open. Er veranderde niets, de iconen kwamen maar niet terug. Daar baalde ik dus enorm van want ik dacht dat het laatste wat het nog kon zijn, was mijn thema. Tot ik vanochtend het idee kreeg om de quickstarter van OpenOffice eens te beeindigen, het thema te veranderen en daarna de tekstverwerker opstartte... De iconen in de werkbalk waren er weer. Stom verbaasd maar blij zette ik bij wijze van test de vensterkader thema terug, en de iconen bleven vrolijk aanwezig. Tot ik dus (ik weet niet meer precies welk) het iconen thema aanpaste... vloep, alle iconen weg. Logisch zou je denken, maar al eerder had ik de iconen veranderd in een ander thema en dat hielp toen niet. Wat bleek, toen draaide de office quickstarter en de tekstverwerker nog. Nu heb ik dus een thema voor iconen dat wel werkt onder OpenOffice.
Een vreemd lang verhaal met een simpele oplossing. :)

kerplunk

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/31, 19:14:52 »
Hartelijk hartelijk dank. Ik zat met hetzelfde probleem. Geen iconen in open office, hele internet afgespeurd. Niks kunnen vinden. Toch maar eens op het Nederlandse forum gekeken, zoeken op Open Office en b-i-n-g-o! :D

Als je de stijl Tango bij pictogrammen aanvinkt in het venster Thema's dan willen de iconen in OOo niet meer. :( Andere stijl voor pictogramman dan maar...

Offline Steven Klein Haneveld

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/31, 23:01:01 »
Zou men zelf geen icoontjes aan dat thema kunnen toevoegen? Ik bedoel, onder Linux moet toch alles te realiseren zijn, dacht ik zo. Of ga ik nu hele technische eisen stellen?