Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cisco VPN en Feisty Fawn  (gelezen 977 keer)

Offline Menno_

  • Lid
Cisco VPN en Feisty Fawn
« Gepost op: 2007/06/26, 01:04:27 »
Hallo,

ik wilde graag met ubuntu op ons netwerk op het werk inloggen. We hebben daar een cisco firewall en om daar in te loggen heb je een cisco vpn-client nodig.
Via synaptic dus vpnc geïnstalleerd en ....... niet aan de gang te krijgen. In een notedop: alles lijkt te werken, je geeft op de prompts van vpnc: een adres, een groepnaam, een groeppassword, een usernaam en een userpassword op en krijgt steevast iets met 0.0.0.0:500 access denied.
Denkend dat ik met de vpn-server aan het praten was kon ik niet checken wat het probleem was, todat ik op de gegeven promts eens volslagen onzin inklopte en precies dezelfde vragen en antwoorden bleek te krijgen.
Vervolgens ben ik op zoek gegaan hier op het forum en vervolgens verder op internet en kwam de volgende howto tegen:

http://www.longren.org/2007/05/17/how-to-cisco-vpn-client-on-ubuntu-704-feisty-fawn/

Er staat ergens in de antwoorden van iemand dat het my.pcf bestand niet in ./././Profiles/ zou moeten staan , maar dat klopt niet, het staat daar prima. Dus mocht je met cisco vpn ikn 7.04 aan de gang willen, dan is deze link dus de juiste

groet
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425