Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon scanner  (gelezen 980 keer)

Canon scanner
« Gepost op: 2007/06/25, 16:23:44 »
Hallo,
Ik heb al eens eerder dit onderwerp rondgeslingerd maar toch kom ik er nog even op terug want nu stel ik de vraag anders en misschien krijg ik dan ook andere antwoorden...Wie weet....

Ik heb een oude canon scanner welke onder windows nog steeds perfect werkt maar omdat ik meestal onder Ubuntu werk zou ik graag willen dat de scanner ook op Ubuntu zijn werk deed maar helaas wordt deze niet ondersteund. Weet iemand misschien nog een truukje om die scanner te laten werken.
Het is een CanoScan D646U. Ik heb op het internet geen driver kunnen vinden maar misschien weet iemand wel een alternatieve driver, ik ben erg benieuwd.
Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Canon scanner
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/25, 16:32:16 »
Zoek even op canon lide25 in het forum.
Misschien voor jou ook de oplossing.


Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Canon scanner
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/26, 10:36:52 »
Citaat van: Gijsbert
Zoek even op canon lide25 in het forum.
Misschien voor jou ook de oplossing.


Met vriendelijke groet,

Gijs
Ik heb alles geprobeerd wat er in op het forum staat maar helaas niets wil lukken, ik denk dat ik dan maar een andere scanner moet aanschaffen of zoals ik nu al doe gewoon maar weer ff overschakelen naar Windows, zo vaak scan ik toch niet. Het was alleen wel leuk geweest als het me wel was gelukt.
Misschien later.... you never know.
Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline vis

  • Lid
Canon scanner
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/26, 10:40:36 »
Heb je ook de volgende commando geprobeerd?

scanimage -x 215 -y 297 --resolution 600 > image.jpg

Canon scanner
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/30, 18:45:22 »
Citaat van: vis
Heb je ook de volgende commando geprobeerd?

scanimage -x 215 -y 297 --resolution 600 > image.jpg
nee nog niet geprobeer, ga ik vanavond even uittesten.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)