Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluefish  (gelezen 1532 keer)

Offline jvuz

• Lid
Bluefish
« Gepost op: 2007/06/25, 13:03:01 »
Is bluefish beschikbaar in Ubuntu of moet ik dit nog installeren?

Jvuz

Bluefish
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/25, 13:50:02 »
Er is een pakket genaamd "bluefish" te vinden in synaptic, ja. (System-Administration-Synaptic Package Manager). Geen idee of het ook het pakket is wat je zoekt. Als je bijv. hoopt op een geautomatiseerd hengelsport pakket met ABVH (Automatische-Blauwe-Vissen-Herkenning), dan kom je bedrogen uit :)

Offline jvuz

• Lid
Bluefish
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/25, 13:52:30 »
Als ik zoek in de pakketmanager, zegt ie dat ie Bluefish niet vindt. Kan het zijn dat ik daarvoor ook de cd van Ubuntu ingestoken hebben?

Bluefish
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/25, 13:57:23 »
Zolang je internetaansluiting werkt, zal het moeten lukken. Welke ubuntu versie gebruik je? Kijk ook even in synaptic naar de aanwezige softwarebronnen (repositories) via Settings -- Repositories. Zorg ervoor dat alles aangevinkt staat.

Offline jvuz

• Lid
Bluefish
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/25, 14:05:35 »
Bedankt, ik heb de cd ingestoken (ik weet niet of dit geholpen heeft) en nu heb ik Bluefish kunnen installeren.

Bedankt nogmaals,
Jvuz

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Bluefish
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/26, 00:33:31 »
kijk even of je in systeem --> beheer --> software bronnen. Alle vakjes met Universe of Multiverse hebt aangevinkt. Normaal moet het automatisch gevonden worden in synaptic of installeren/verwijderen.

breukkie

• Gast
Bluefish
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/26, 09:05:56 »
bluefish staat gewoon in synaptic

Offline Soul-Sing

• Lid
Bluefish
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/26, 09:17:52 »
Citaat van: jvuz
Bedankt, ik heb de cd ingestoken (ik weet niet of dit geholpen heeft) en nu heb ik Bluefish kunnen installeren.

Bedankt nogmaals,
Jvuz
staat in de synaptic bij pakketbronnen: add cdrom?

Offline Math.

• Lid
Bluefish
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/26, 11:59:19 »
Jvuz welke Ubuntu versie gebruik je?
Als je gewoon internet hebt, lijkt mij het handigst dat je de software gewoon vanaf internet-bronnen installeerd. Is altijd up to date. :) Je kunt op een vrij simpele manier de pakketten automatisch vanaf het internet laten afhalen inplaats van de cd-rom door:
 - een terminal te openen
 - intypen: gksudo gedit /etc/apt/sources.list
 - en dan voor de regel die begint met deb en verwijst naar de cd-rom een # te plaatsen. (weet niet meer zo goed hoe die regel er ook alweer uitzag, sinds dat ik edgy gebruik heb ik deze regel niet meer hoeven comment'n. :))

edit:
Heb even een voorbeeld gevonden:
Een regel als dezedeb cdrom:[Ubuntu 5.10 _Breezy Badger_ - Release i386 (20051012)]/ breezy main restrictedDan zo comment'n:
#deb cdrom:[Ubuntu 5.10 _Breezy Badger_ - Release i386 (20051012)]/ breezy main restricted

Offline jvuz

• Lid
Bluefish
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/26, 12:25:11 »
Bedankt allemaal, maar ik heb het kunnen installeren, via de pakket manager.