Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: flash  (gelezen 885 keer)

gekky29

• Gast
flash
« Gepost op: 2007/06/16, 20:20:09 »
ben op zoek naar een flash player voor mozilla firefox
voor ubuntu 7.04, Feisty Fawn 86_64
kan niks vinden via google
alvast bedankt

flash
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/16, 21:27:20 »
Voor zover ik weet zijn die er nog niet. De meeste AMD64 gebruikers installeren daarom firefox 32 bit. Zie:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=202537&highlight=java

gekky29

• Gast
flash
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/16, 21:57:50 »
Thnx :D

Online Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
flash
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/16, 22:41:44 »
De generieke 32 bitsversie van Ubuntu is echt een aanrader. Draait op alles, en je hebt alle programma's ervoor. Helaas is de 64 bitsversie voorlopig meer een speeltje voor ontwikkelaars, want je kunt er zowat nog niks mee.

Mijn advies is dus: doe een volledige herinstallatie van Ubuntu, maar dan van de 32 bitsversie....

Groet, Pjotr.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
flash
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/17, 00:45:03 »
Citaat van: pjotr123
Helaas is de 64 bitsversie voorlopig meer een speeltje voor ontwikkelaars, want je kunt er zowat nog niks mee.
Dat is wel een klein beetje overdreven, he :) ik raad ook sterk de 32bit versie aan omdat die makkelijker in gebruik is bij bepaalde closed source software (met name Flash Player, Skype, 32bit windows apps in Wine) (w32codecs bestaat tegenwoordig wel al onder 64bit! onder de naam w64codecs)

De andere programma's zijn meestal ook wel aan de praat te krijgen op 64bit, maar dat is voor een beginner niet altijd even evident (vervelende 32bit chroots enzo)

64bit vind ik trouwens prima geschikt voor servers! of voor de desktop - maar dan enkel voor mensen die al wat ervaring hebben met de materie en die dus zelfstandig de normaal niet-werkende programma's kunnen laten werken ;)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)