Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: afsluiten  (gelezen 1216 keer)

JLubel

• Gast
afsluiten
« Gepost op: 2007/06/15, 17:15:35 »
als ik wil afsluiten en op de rode knop rechtsboven het scherm druk kan ik niet 'afsluiten' kiezen; alleen afmelden, gebruiker wisselen, slaapstand en scherm blokkeren.

gisteren lukte het afsluiten nog wel...

wat kan er mis zijn?

bedankt

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/15, 18:34:17 »
Gebruik je beryl of heb je een ander soort sessie bij het opstarten gebruikt? Dat wil namelijk wel eens voor dit soort problemen zorgen.

Offline siegi

• Lid
afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/15, 20:45:30 »
draait gdm eigenlijk wel op de achtergrond?  Normaal gezien heeft gnome dat nodig om de shutdown functie te laten werken.

JLubel

• Gast
afsluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/15, 23:25:42 »
ik heb wel een nieuw login scherm 'geinstalleerd', zou dat er iets mee te maken kunnen hebben...?

het was nochtans maar gewoon een van gnome-look.org, gewoon geinstalleerd via systeem-beheer-aanmeldvenster...

Offline siegi

• Lid
afsluiten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/15, 23:28:12 »
Citaat van: JLubel
ik heb wel een nieuw login scherm 'geinstalleerd', zou dat er iets mee te maken kunnen hebben...?

het was nochtans maar gewoon een van gnome-look.org, gewoon geinstalleerd via systeem-beheer-aanmeldvenster...
Dan heb je nog altijd gdm dus daar zou het niet mogen aan liggen.

JLubel

• Gast
afsluiten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/16, 16:21:06 »
het is gelukt, ik moest gewoon iets aanvinken in het aanmeldvenster menu (acties-menu tonen)

heel simpel waarschijnlijk... hehe

merci