Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord gedrag  (gelezen 3858 keer)

Toetsenbord gedrag
« Gepost op: 2006/04/10, 20:58:20 »
Hoe stel je het toetsenbord zo in dat het hetzelfde reageerd als in Windows? Dus met euro teken op de 5(of e) en als je " doet het niet gelijk verschijnt maar je eerst een spatie moet doen of als je een e doet en je hebt daarvoor net " gedaan, maar die zijn nog niet verschenen omdat je eerst op een spatie zou moeten maken je een e met twee puntjes erop krijgt. Waar kan je dat instellen?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Toetsenbord gedrag
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/11, 08:27:41 »
Je moet je toetsenbord verzetten naar US international. Dan krijg je het gedrag dat jij wenst.

Azalin

• Gast
Toetsenbord gedrag
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/11, 08:56:39 »
@Ytrecq: wat je daar bedoelt zijn Office grapjes. Aangezien OpenOffice en niet MS Office bij Ubuntu zit zal dit niet werken. Tenzij dit ook in OpenOffice zit of ergens in Ubuntu aangezet kan worden. Maar ik ben het niet tegengekomen. In OpenOffice heb ik er niet naar gezocht trouwens.

Toetsenbord gedrag
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/11, 16:26:53 »
Is dan niet een programmaatje voor om dat te emuleren of zoiets? Want ik wil ook graag dakjes op letters als de g en de h(i.v.m. Esperanto) en die zitten niet in dat ding met speciale tekens die je aan je Panels kan toevoegen. Oja, toen ik de toestenbord instelling op Amerikaans-Engels Internationaal zette ging alles in een keer heel langzaam en zag het er soms vreemd uit. Alsof het thema wegviel.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Saamelainen

• Gast
Toetsenbord gedrag
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/11, 18:53:24 »
Alle speciale tekens zitten in de Tekentabel (onder Latijn) via Toepassingen > Hulpmiddelen > Tekentabel. In dit topic wordt er uitgebreid over gesproken: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1101

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Toetsenbord gedrag
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/11, 19:00:15 »
Bij mij staat onder System -> Preferences -> keyboard:
- US English (bovenaan)
- US English Alternative International (former us_intl) (daaronder)
En ik kan

Offline rolmaat

• Lid
    • Henk Boudewijn
Toetsenbord gedrag
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/12, 09:28:04 »
Ga naar Systeem > Voorkeuren > Toetsenbord. Kies dan bij indelingen voor: Amerikaas-Engels Internationaal (met dode toetsen) en het moet werken.

Toetsenbord gedrag
« Reactie #7 Gepost op: 2006/04/12, 15:02:35 »
Dat heb ik ook gedaan, maar dat hielp niet en toen viel het thema af en toe weg en was mijn computer heel langzaam.

Toetsenbord gedrag
« Reactie #8 Gepost op: 2006/04/12, 15:13:44 »
Klopt, heb ik ook onder breezy. Ik heb mijn toetsenbord ingesteld als vs international met dead keys. Dat deed voor mij de truuk.
Hmmmm. De server dappert de server-install.
In de huiskamer zijn de raampjes weer terug...

Toetsenbord gedrag
« Reactie #9 Gepost op: 2006/04/12, 15:26:29 »
Jullie vergeten dit: ...maar dat hielp niet en toen viel het thema af en toe weg en was mijn computer heel langzaam.! Ik heb het al geprobeerd en het zou ook moeten werken, maar dat doet het bij mij niet!

Toetsenbord gedrag
« Reactie #10 Gepost op: 2006/04/12, 15:35:49 »
Probeer even te wachten wanneer het thema wegvalt, nergens klikken.

Ik had eerst ook problemen met de Dead keys, toen ik US International with Dead Keys voor de tweede keer had toegovoegd deed deze het pas.

Toetsenbord gedrag
« Reactie #11 Gepost op: 2006/04/12, 15:40:02 »
Het werkt nu inderdaad. Maar als ik een dakje op medeklinkers wil zetten geeft de computer een piepje. Weet iemand een manier om dat op te lossen?

Toetsenbord gedrag
« Reactie #12 Gepost op: 2006/04/12, 16:30:39 »
Citaat van: Ytrecq
Jullie vergeten dit: ...maar dat hielp niet en toen viel het thema af en toe weg en was mijn computer heel langzaam.! Ik heb het al geprobeerd en het zou ook moeten werken, maar dat doet het bij mij niet!
Dat wisselen van het thema heb ik ook onder breezy maar heeft volgens mij verder niet veel effect. Ik heb toendertijd wel nog opnieuw moeten opstarten dacht ik.... :-)
Hmmmm. De server dappert de server-install.
In de huiskamer zijn de raampjes weer terug...