Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over spamfilter bij Thunderbird  (gelezen 2255 keer)

Vraag over spamfilter bij Thunderbird
« Gepost op: 2007/06/14, 13:43:22 »
Hallo,

ik heb bij Thunderbird de spamfilter aangezet (ongewenste berichtenverwerking bij Extra)
Ik wou nu graag eens weten: als je die ongewenste berichtenverwerking hebt aangeduid, komen dan nog alle mails binnen die er naar je adres gestuurd worden? Of houd Thunderbird dan zelf ook nog mails tegen die niet in je mail komen, omdat hij denkt dat ze ongewenst zijn? Met andere woorden: als je de ongewenste berichtenverwerking gebruikt, krijg je dan alles aan dat naar jou gestuurd word of niet?

Alvast bedankt voor een antwoord te geven.

Vriendelijke groeten,

Els

« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/14, 13:46:01 »
Citaat van: Els1980
Hallo,

ik heb bij Thunderbird de spamfilter aangezet (ongewenste berichtenverwerking bij Extra)
Ik wou nu graag eens weten: als je die ongewenste berichtenverwerking hebt aangeduid, komen dan nog alle mails binnen die er naar je adres gestuurd worden? Of houd Thunderbird dan zelf ook nog mails tegen die niet in je mail komen, omdat hij denkt dat ze ongewenst zijn? Met andere woorden: als je de ongewenste berichtenverwerking gebruikt, krijg je dan alles aan dat naar jou gestuurd word of niet?

Alvast bedankt voor een antwoord te geven.

Vriendelijke groeten,

Els
De mails komen volgens mij nog wel binnen maar komen dan in de map "ongewenst"  terecht dus niet meer in je inbox.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/14, 13:47:57 »
Thunderbird gebruikt iets genaamd "Bayesian filtering", in andere woorden u moet het e-mail programma leren wat ongewenste is en wat niet. U kunt een bericht selecteren en vervolgens op de Ongewenste berichten knop klikken, of u klikt met de rechter muisknop op een bericht en markeert het als "ongewenst bericht" of als "gewenst bericht". Door het markeren leert u Thunderbird welke berichten ongewenst zijn. Na een paar weken zou het programma in staat moeten zijn om 99% de ongewenste berichten die u ontvangt te verwijderen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/14, 15:20:14 »
Na ongeveer 3X filteren, zul je merken, dat alle berichten in de map ongewenst terecht komen.
Hierna moet je ook weer vertellen, welke niet ongewenst zijn.
Het lijkt moeilijk, maar na één week gaat 99% goed .....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/14, 18:21:10 »
Je moet ook wel in de opties aangeven dat de spam moet verplaatst worden, anderw wordt hij enkel automatisch gemarkeerd, niet verplaatst.

Klik

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/14, 18:59:12 »
thunderbird: extra -> ongewenste berichtenverwerking

Goeroeboeroe

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/14, 19:46:42 »
Maar alle mail komt dus nog gewoon binnen in je computer. Als je dat wilt voorkomen, moet je 'n spamfilter inschakelen bij je provider, en dan via webmail of zo de spam op de mailserver van de provider verwijderen. Of daar gewoon laten staan tot hij automatisch wordt verwijderd.