Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Quake 3 en geen muis  (gelezen 1231 keer)

Azalin

• Gast
Quake 3 en geen muis
« Gepost op: 2007/06/13, 21:26:14 »
Al sinds ik Ubuntu heb, kan ik lekker Quaken... nu dacht ik vandaag eens quake3 op te starten, doet die gekke muis helemaal niets. Hij lijkt wel op muisklikken te reageren maar hij komt dus helemaal niet van zijn plaats. Iemand ook Quake3 en hetzelfde probleem? Iemand dit opgelost? Ik baal in elk geval wel een beetje en ga eens kijken of het door de kernel van gister komt, lijkt me stug maar je weet nooit.

Azalin

• Gast
Quake 3 en geen muis
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/13, 23:09:47 »
Juist, om de een of andere manier deed Point Release 1.32 het voorheen wel, maar na wat updates deed deze denk ik moeilijk want, na het installeren van point release 1.32b (! let op de b!) doet Quake3 het WEL weer.
Nu ben ik dus een eeuwigheid bezig geweest om point release 1.32b te downloaden omdat de enige plek waar ik het vertrouw is idsoftware en dat is traaaaaag. Dus voor anderen die het hebben willen: zie beneden.

Tipje voor installatie, ik snapte er niets van en nog steeds niet maar om de een of andere reden gaat deze point release om je root wachtwoord vragen. Dit hoef je niet te geven want doe je dit dan kun je een uur wachten en dan gebeurt er nog niets. Ik drukte op Afbreken en ... ja, toen ging hij installeren. Suf? Gek? Vreemd? Ja. Allemaal, maar het werkt in elk geval. Dus...

Download: Linux Quake 3 Point Release 1.32B
Wel met rechtermuisknop op de link klikken  en kiezen voor Koppeling opslaan als anders krijg je een heleboel tekst te zien :)

Offline Math.

• Lid
Quake 3 en geen muis
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/14, 00:19:21 »
Azalin, probeer anders is eens IOQuake3: http://ioquake3.org/
Aangezien ID Software Quake3 niet meer verder ontwikkeld/update kan ik bijvoorbeeld Quake3 voor geen mogelijkheid meer met geluid krijgen met mijn geluidskaart. Tenzij ik het geluid forceer met jake audio control. Maar met IOQuake3 ben je wel up-to-date. Punkbuster werkt alleen niet samen met IOQuake3, dus als je veelal op punkbusterd-servers komt, zou ik het je juist niet aanraden. Anyway... verslaving van Quake3 is na ruim 4/5jaar nu voorbij en speel nu regelmatig Quake4. :P

Quake 3 en geen muis
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/14, 08:06:08 »
OpenArena is heerlijk.
Het is een Quake 3 Arena kloon, maar dat had je al geraden.

Azalin

• Gast
Quake 3 en geen muis
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/14, 08:33:10 »
Citaat van: Math.
Azalin, probeer anders is eens IOQuake3: http://ioquake3.org/
Aangezien ID Software Quake3 niet meer verder ontwikkeld/update kan ik bijvoorbeeld Quake3 voor geen mogelijkheid meer met geluid krijgen met mijn geluidskaart. Tenzij ik het geluid forceer met jake audio control. Maar met IOQuake3 ben je wel up-to-date. Punkbuster werkt alleen niet samen met IOQuake3, dus als je veelal op punkbusterd-servers komt, zou ik het je juist niet aanraden. Anyway... verslaving van Quake3 is na ruim 4/5jaar nu voorbij en speel nu regelmatig Quake4. :P
Mja, ik HEB dus ook Quake 4 ... maar ik wil bots!!! :) Dat heb je in Quake4 wel maar die werken allemaal niet bij mij.
Overigens heb ik ook OpenArena geprobeerd maar dat is zo een spannend spel dat wanneer het echt leuk begint te worden, dan knalt het spel terug naar het bureaublad.

Quake 3 en geen muis
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/14, 09:09:49 »
Jongens, bedankt!

Ik heb net ubuntu 7.04 geïstalleerd (clean) dus ik moet Quake III ook opnieuw installeren. En dan is deze update-info erg handig!
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Azalin

• Gast
Quake 3 en geen muis
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/16, 19:44:35 »
Ik had al zo'n idee dat er vast wel iemand hier mee geholpen zou zijn :)