Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless in Feisty  (gelezen 815 keer)

dany

• Gast
Wireless in Feisty
« Gepost op: 2007/06/13, 14:39:02 »
Hallo ! Ik heb een ACER 5684 waarop ik Vista draai. Sinds enkele weken ben ik aan de slag gegaan met Feisty, met wisselend succes overigens (er was wel altijd iets dat niet naar behoren werkte), maar uiteindelijk lijkt het toch te zullen lukken, op een paar dingen na : hij herkent mijn draadloos netwerk maar wanneer ik de wepsleutel ingeef gebeurt er niks. Kan iemand mij eens exact uitleggen hoe ik WiFi in Feisty aan de praat kruig ? Tweede vraagje : als alles goed blijft werken zou ik Vista willen wegnemen en virtueel draaien in Ubuntu. Hoe kan ik Vista verwijderen en de vrijgekomen ruimte voor Ubuntu gebruiken ? En hoe moet in met VM aan de slag ? Bedankt !

Offline siegi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Wireless in Feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/17, 13:38:37 »
Welke kaart steekt er in die laptop? Geef eens de output van lsusb en lspci
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het een ralink is en dan zou je gewoon network manager moet verwijderen.  

Ik zou voor het verwijderen van vista de gparted live cd gebruiken.  
En dan gewoon de linux partitie met gparted resizen.

voor vm heb je verschillende mogelijkheden, virtualbox, vmware player, vmware server, vmware workstation (betalend), xen, qemu.  IK gebruik momenteel vmware workstation.