Ubuntu heb ik op mijn pc geinstalleerd, naast Windows. Heb wat zitten klooien om eea werkend te krijgen, maar het lukte me niet
om mijn linksys draadloze netwerkkaart werkend te krijgen. Aantal howtos gevolgd op internet want het schijnt een bekend probleem te zijn (rt61) maar het wil maar
niet lukken. Ik had nog een liveCD liggen van Mandriva en ik denk, ga dat eens proberen en daar werkt alles in een keer. Draadloos netwerk even instellen en klaar.
Ook de streaming media werkt meteen, bij ubuntu heb ik hiervoor eea moeten installeren. Ook werkt mijn nvidia kaart niet in ubuntu (al voldoen de standaard drivers daar ook wel) en in Mandriva werkt het volgens mij wel direct, want bij het opstarten krijg ik een groot nvidia logo in beeld. Logisch dat ik nu denk, ubuntu eraf Mandriva erop. Alleen is dit wel terecht, hebben
deze verschillen daadwerkelijk te maken met Mandriva of zit het verschil hem in KDE of Gnome ? Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen, want ik wel me best verdiepen in linux, maar vindt
dat het wel allemaal een beetje moet werken en dat je niet bij elke driver of om iets anders werkend te krijgen een hele berg commandos en dergelijke moet uitvoeren. Blijkbaar kan het dus ook
anders zoals ik nu in Mandriva zie. Is gewoon puur een kwestie van gebruiksgemak.
Alvast bedankt voor de reacties.