Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gedeelde Fat partitie kan niet schrijven  (gelezen 1422 keer)

12know

• Gast
Gedeelde Fat partitie kan niet schrijven
« Gepost op: 2007/06/06, 21:21:26 »
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende:

Mijn situatie nu als volgt. Ik heb een pc met Ubuntu hier een tweede HD in die dmv een regel in fstab wordt gemount (/mnt/hdb6).
Verder heb ik een Mac laptop, en een laptop met XP en Kubuntu gedeeld.
Wat ik nu wil is van bijvoorbeeld mijn powerbook fotoos kopieren naar de gemounte partitie op de pc (Ubuntu) en dit lukt maar niet. Ook niet van mijn laptop met Kubuntu wil niet lukken.
De shares zijn wel zichtbaar en eventuele bestanden kan ik lezen, maar iets naar toe schrijven heb ik onvoldoende rechten.
Door instellingen in mijn fstap aan te passen werkt steeds niet. Bestanden er naar toe brengen vanaf de zelfde computer is geen probleem. Maar wat ik ook wijzig, van een andere computer naar de gedeelde partitie wil steeds niet lukken.
Ik vermoed dat hier een instelling in samba voor is, maar ik ben daar dus (nog) niet in thuis.

Ik heb dit ook op een ander forum gevraagd maar dat heeft me nog niet verder gebracht.

Is dit eenvoudig op te lossen of moet ik me gaan verdiepen en de wereld van Samba?

Marius

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
  • Steunpunt: Ja
Gedeelde Fat partitie kan niet schrijven
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/07, 10:11:55 »
Waarschijnlijk is de mount-regel in /etc/fstab niet correct.
Zoiets zou er moeten staan:
/dev/hdb6    /media/data vfat  umask=000  0    0
Cruciaal is de umask-optie.