Ik ben een newbe en heb sindskort Kubuntu op mijn pc geinstalleerd (dit natuurlijk na tig cd's te gedownload en weg hebben moeten gooien,maar goed).Ik heb besloten om verder met Kubuntu te werken en zelden meer met Windows.Windows behoud ik nog wel op een andere pc,maar die zal ik hoofdzakelijk alleen nog gebruiken voor spellen and that's it!Want die tergende ergenissen wat ik er aan over hield van Windows door allerlei rotzooi zoals spyware,virussen,beveiligings lekken,vastlopen en meer van dat soort kwaad werd me teveel en was het ook meer dan zat!Ik heb maanden lang erg veel gelezen over linux en heb mijn keuze laten vallen op de Kubuntu Distro.
De installatie is vlot verlopen en alles werkt.Echter,een ding begrijp ik niet.Soms wanneer ik Kubuntu start,dan laad die alles naar behoren,alleen ontbreekt het geluid soms.Wanneer ik dan mn pc herstart,is er plotseling wel geluid en kan ik muziek afspelen.Jullie begrijpen natuurlijk wel dat dit best irritant is,want het is lastig om je pc steeds voor de tweede keer te moeten starten om uiteindelijk wel geluid te krijgen.Heeft iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?Ligt het misschien aan mn geluidskaart?Ik weet alleen dat onder Windows de geluidskaart altijd zonder problemen gewerkt heeft.