Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: keepassxc  (gelezen 117 keer)

keepassxc
« Gepost op: 2026/08/04, 22:03:55 »
Ik gebruikte al geruime tijd KeepassXC op mijn Windows-PC.
De wachtwoordendatabase staat op mijn Nextcloud en dat werkte altijd goed.

Nu ik bezig ben met de migratie naar Ubuntu voor mijn dagelijkse computerwerk, wil ik dus ook KeepassXC op mijn Ubuntu-laptop draaien om daar mijn wachtwoorden te kunnen beheren.
Welk bestand moet ik nu openen in mijn KeepassXC-programma? Als ik KeepassXC opstart, zie ik eerder geopende bestanden die ineens in een lokale directory staan. Maar dat bestand kan ik niet openen.

Ik open dus steeds het bestand vanaf Nextcloud en zo wordt mijn lijstje van geopende bestanden steeds langer.

Na verloop van tijd meldt KeepassXC dat het verscheidene keren niet is gelukt om de veranderingen weg te schrijven en stelt ie voor om dit af te sluiten. Dit commando komt vervolgens in een oneindige loop terecht.

Doe ik iets fout met dit programma? Zo ja, wat?

Alle hulp is welkom!

Vriendelijke groet,
Marianne

Offline HWE64

• Lid
Re: keepassxc
« Reactie #1 Gepost op: 2026/08/05, 00:07:30 »
@mariannevanh, je kunt de .kdbx bestanden op een sticky zetten en dan bij de start aangeven dat hij naar de stick moet kijken. Ik draai op meerdere pc's KeepassXC zonder dat ik gebruik maak van de web mogelijkheid.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.3 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LM 22.3 Xfce(HP laptop) 3] LM 22.3 Xfce/LMDE 7 Xfce (Clevo Laptop ). 4] LMDE 7 Xfce/Linux Mint 22.3 Xfce (HP Desktop test pc).  5] W11 (Dell Desktop)

Offline peer

• Lid
Re: keepassxc
« Reactie #2 Gepost op: 2026/08/05, 09:25:16 »
ik had een soortgelijk probleem. Mijn wachtwoordendatabase staat op mijn synology nas in een mirror van mijn dropbox. De database was altijd leesbaar maar regelmatig niet schrijfbaar. Een rechtenprobleem dus.
Als workaround heb ik nu een script dat bij opstart van mijn pc de rechten van het databasebestand goed zet.
Geen problemen meer.
In jouw geval: kijk naar de rechten van het bestand op nextcloud