Hallo allen,
Ik heb een bijzondere situatie. In de huiskamer staat hier een HP core i5 pc aangesloten op de televisie als "mediahonk" voor Disneyplus en dat soort dingen.
Echter, van de ene op de andere dag maakte het ding geen verbinding meer met het internet. Ik heb redenen om aan te nemen dat hardwarematig het meeste goed zit. De aansluitingen voor het interent zijn onlangs door de provider vervangen, nieuwe modem etc, alle andere computers hebben geen problemen. De provider heeft ook de verbinding doorgemeten en daar kwam geen probleem uit.
Het volgende is er met de betreffende pc aan de hand: als ik hem aanzet en inlog op Kubuntu, krijg ik de melding: "Beperkte connectiviteit, apparaat lijkt aangesloten op netwerk maar kan het internet niet bereiken."
Ik ben wat gaan proberen. Toen ik een andere pc, een laptop, aansloot op de betreffende kabel, kreeg ik dezelfde melding. Ok, misschien iets met de modem of met de kabel?
Ik verving de kabel. De laptop waarop ik testte, gaf toen wel fatsoenlijk internet. Ik koppel de kabel aan aan de core i5 en ik krijg nog steeds melding van hetzelfde probleem.
Wat kan hier aan de hand zijn?