Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox  (gelezen 124 keer)

Firefox
« Gepost op: 2026/06/08, 20:30:47 »
Als ik mijn computer aanzet, krijg ik een tekst op het scherm: "UEFI stub: warning: Failed for measure data for event 1: 0x000000000000b

Wanneer de computer daarna opstart en wanneer ik ingelogd ben, maar nog geen apps heb gestart, krijg ik de melding:
"Firefox is already running, but is not responding. To use Firefox, you must first close the existing Firefox process, restart your device or use a different profile"
Ook krijg ik een melding van Thunderbird, zonder dat deze is gestart:
"Update available for Mozilla Thunderbird e-mail/nieuws
Quit the app and update it now"

Wie kan mij helpen bij deze 3 meldingen?

Vriendelijke groet,
Marianne

OT: Na een aantal jaren regelmatig met Linux "gespeeld"  te hebben, heb ik onlangs besloten om geheel met Ubuntu te gaan werken en Windows aan de kant te schuiven (m.a.w.: weg bij de big tech)

Re: Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2026/06/09, 09:38:32 »
Hallo, die eerste melding zegt me niets.

Firefox: open een terminalvenster en typ
Als het goed is zie je daar in het rijtje met draaiende processen ergens Firefox staan, mogelijk bovenaan. Typ K (van kill, of stoppen) en toets het nummer in dat voor Firefox staan. Je wordt gevraagd de actie te bevestigen, typ Y (van yes).
Nu zou je Firefox gewoon kunnen starten.

Thunderbird: die meldingen zijn soms wat vaag, maar het betekent dat er een nieuwe versie van het programma voorhanden is. Normaal wordt die, al dan niet meteen, binnengehaald. Als dat niet gebeurt pak je de terminal erbij en je typt:
sudo snap refreshWachtwoord ingeven en je ziet dat Thunderbird nu wel ververst wordt.

OT. Welkom bij Ubuntu!