Goedemorgen,
Onlangs stuitte ik op DistroWatch.com op Vendefoul Wolf Linux, een Spaanse distro gebaseerd of Devuan. Dat schijnt dan weer Debian te zijn zonder Systemd.
Los van dat ik Vendefoul Wolf Linux wel een stoere naam vind, ben ik vooral benieuwd naar wat de voordelen zijn van niet werken met systemd. Bij MXLinux kan ik bijvoorbeeld bij installatie kiezen tussen SysVinit en SystemD maar eigenlijk heb ik geen idee wat dat inhoudt.
Wie kan mij uitleggen?
Groet ZB