Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: refurbished laptop?  (gelezen 294 keer)

Offline bart85

• Lid
refurbished laptop?
« Gepost op: 2026/04/12, 12:17:16 »
Wat zijn jullie ervaringen met refurbished laptop of pc?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Offline HWE64

• Lid
Re: refurbished laptop?
« Reactie #1 Gepost op: 2026/04/12, 12:45:39 »
Tot op heden ben ik zeer tevreden. De oudste desktop, de HP EliteDesk 800 G1 SFF INTEL CORE I5-4570 240GB SSD 8GB DVD, heb ik gekocht in 2020 en tot op heden draait hij nog steeds zonder problemen. De desktops heb ik van TvdL computers. Niet heel goedkoop maar wel goed. heb ik ook een Dell van. Ik heb ook een Dell laptop van ICT van Morgen ook heel netjes maar wel beperkte voorraad. https://webshop.ictvanafmorgen.nl/laptops/
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.2 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LM 22.2 Xfce/LMDE 7 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.3 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 7 Xfce/Linux Mint 22.3 Xfce (HP Desktop test pc). 5] W11 (Dell Desktop)

Offline bart85

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2026/04/12, 13:43:03 »
Welke website kun je aanraden?
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."

« Reactie #3 Gepost op: 2026/04/12, 13:44:10 »
De ervaring met refurbished laptops zijn bij mij positief.
Tip: indien je er eentje aanschaft kies dan voor de 10de generatie.

Sommige hebben géén RJ45 Netwerkpoort meer ... gebruik dan een RJ45 naar USB3/USBC adapter.
Sommige kunnen lastig zijn i.v.m het vervangen van SSD, Ram geheugen, ... omdat je héél veel schroefjes moet verwijderen van het bodemdeksel (soms nog het toetsenbord ook...).

Vraag naar de mogelijkheid om het zonder besturingssysteem (wel een ingebouwde SSD van 500 GB) te leveren (je installeert dan zelf het besturingssysteem van uw keuze).

Citaat
Welke website kun je aanraden?

- zoek op refurbished laptops ... en maak uw keuze (ik bestel meestal bij remarkt.nl  --> https://www.remarkt.nl/  )

Succes.
« Laatst bewerkt op: 2026/04/12, 13:47:09 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint Debian 7 (LMDE7)- LM 22.3 Mate - PCLinuxOS Debian Mate - Debian 13.03 Xfce - Zorin 17.3/18 Core.

« Reactie #4 Gepost op: 2026/04/12, 17:42:17 »
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.3   (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2026/04/12, 19:03:47 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.2 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LM 22.2 Xfce/LMDE 7 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.3 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 7 Xfce/Linux Mint 22.3 Xfce (HP Desktop test pc). 5] W11 (Dell Desktop)

Offline bart85

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2026/04/14, 09:12:13 »