Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer driver weg  (gelezen 57 keer)

Printer driver weg
« Gepost op: Gisteren om 17:59:42 »
Mijn Brother MFC-J4540DW (WIFI) is een paar keer in de week zijn driver kwijt. Als ik iets wil printen komt de melding dat er geen driver gevonden kan worden. Afdrukbeheer is leeg. Als ik dan de laptop opnieuw opstart wordt hij weer ingesteld en kan ik weer verder. Het is iedere keer een vervelend gebeuren. Hoe kan ik dit voorkomen?
Xubuntu 24.04.3 LTS

Offline peer

• Lid
Re: Printer driver weg
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 08:23:02 »
In eerste instantie zou ik de printer op een vast ip-adres instellen.

Problemen kunnen voorkomen doordat de printer automatisch ontdekt  en geïnstalleerd wordt. Bij mij werd mijn hp printer automatisch ontdekt en geïnstalleerd maar na een reboot kreeg ik regelmatig de melding bij het printen dat er geen contact gelegd kon worden met de printer. Meestal was dan het verwijderen van de printer de oplosisng. Deze werd dan direct weer ontdekt en werkte dan wel. Inmiddel heb ik het automatisch ontdekken en installeren van de printer disabled (door het package cups-browsed te verwijderen: 'sudo apt purge cups-browsed') en gewoon zelf de   printer te installeren.