Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ONLYOFFICE  (gelezen 151 keer)

ONLYOFFICE
« Gepost op: 2026/01/29, 21:33:02 »
In mijn nieuwschierigheid heb ik de toepassing !OnlyOffice" onderzocht, maar nog niet geinstalleerd, omdat het nog niet duidelijk is voor mij wat je ermeee kunt doen en waarvoor je het kunt gebruiken.
Is het een programma om documenten te maken zoals LibreOffice of ......

Ik woon al geruime tijd in Frankrijk en moet af en toe teksten vertalen voor de duidelijkheid. Heb met pdf bestanden te doen die ik vaak ook moet vertalen en invullen. Daalvoor gebruik ik al de toepassing "Converio" , maar dat progr. heeft zo zijn beperkingen.

Mijn vraag dus: wat is en wat kun je met het programma OnlyOffice.

Met dank,
Peter
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline M_aD

• Forumteam
Re: ONLYOFFICE
« Reactie #1 Gepost op: 2026/01/29, 22:20:54 »
Als je op hun website kijkt zou het al duidelijk moeten zijn dat het gaat om een online office suite vergelijkbaar met Microsoft's 365 Office: https://www.onlyoffice.com/nl
Een Office suite is om documenten mee te maken zoals in ieder office pakket, zo ook OnlyOffice.

Verder zie ik dat OnlyOffice ook AI inplementeert en daar ben ik niet zo kapot van. Persoonlijk zou ik het houden bij LibreOffice, lekker offline en zonder al die AI slop.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: ONLYOFFICE
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 10:00:17 »
Vind zelf OnlyOffice (OO) er veel strakker uitzien dan LibreOffice (LO), daar duurt het altijd een tijdje voor ik weet waar ik naar zit te kijken. Denk dat OO een betere optie is voor overstappers van Microsoft Office, omdat het als 2 druppels daarop lijkt (en LO totaal niet). Fijne van OO is ook dat elk document een tab in de app wordt, zo hou je alles bij elkaar als je meerdere documenten tegelijk open hebt.