Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cewe fotoservice  (gelezen 83 keer)

Offline wim1948

• Lid
Cewe fotoservice
« Gepost op: Gisteren om 11:00:45 »
Ik heb Cewe fotoservice geinstalleerd in Ub 24.04.
Ik krijg deze melding:
De 'CEWE Fotoservice 8.0.5' is met succes op de pc geïnstalleerd
Voer, om te starten, het bestand '/opt/CEWE Fotoservice/CEWE Fotoservice/CEWE Fotoservice' uit.

Hoe voer ik nu deze opdracht uit?
Wim

Re: Cewe fotoservice
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 11:50:26 »
Hallo, jaren geleden heb ik die toepassing ook geïnstalleerd, in Linux. Dat werkte toen niet.

Heb het vandaag opnieuw geprobeerd. Op mijn pc wordt dat ding standaard in mijn thuismap geïnstalleerd, in een mapje cewe. Maar starten levert opnieuw problemen op, zie schermfoto.

Op mijn Bureaublad staan twee cewe-iconen, maar beide willen niet starten.

Dus: weg ermee!

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 13:18:01 »
Hoe voer ik nu deze opdracht uit?
Om een opdracht uit te voeren, open je een terminal. Je kopieert en plakt het commando:
`/opt/CEWE Fotoservice/CEWE Fotoservice/CEWE Fotoservice`
en drukt op Enter.

De aanhalingstekens moeten er hier bij, omdat de pathnaam van het bestand 'CWE Fotoservice' spaties bevat.

Offline wilfried

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 15:27:33 »
Met de volgende stappen heb ik het programma op een paar laptops  en pc draaiend.
echter bij een pc met nieuw grafische kaart van Nvidia werkt het echter alleen met de nouveaudriver geactiveerd

1.download software en pak het uit in de persoonlijke map
   nu bevinden zich de bestanden in een mapje van cewe zet deze los in de ‘home’ map
   er zijn nu twee bestanden een uela en een instal pl  in de home map

2.open terminal en geef de volgende opdracht. 
ik heb eerst 7zip moeten installeren  <  sudo apt-get install 7zip-rar  >     update voor ubuntu 2404
hierna kon ik de volgende opdracht geven
  <  ./install.pl     >      (copier en plak deze regel in de terminal om typfouten te voorkomen)

nu open teen lange tekst ( De uela waardoor je kunt navigeren met pijltjestoetsen.

3. Als je deze gelezen heb druk dan op de q en vervolgens krijg je de vraag of je de uela acceptert beantwoord deze met j en enter
dan de vraag of en waar je de software  gedownload en geïnstaleerd dient te worden beide met j en enter
nu wordt het hele pakket gedownload en geinstalleerd. dit duurt even het lijkt na een korte reactie dat er niets gebeurt maar heb geduld.
als het hele proces klaar is dan krijg je de melding gefeliciteerd en veel plezier met de software
nu kun je uitgebreid aan de gang
om het programma op te starten kun je dat pictogram dat wordt geplaatst op je bureau blad NIET gebruiken ( je kunt deze het beste direct uit de map bureaublad  verwijderen
opstarten doe je door afhankelijk van je Desktop omgeving via programma’s / CEWE fotoservice. de pictogrammen staan gewoon in de gnome omgeving

zo is het bij mij gelukt doe er je voordeel mee en veel plezier
het voordeel hiervan is dat er een veel groter aanbod aan mogelijkheden is om de meest prachtige boeken of anders te maken.

Offline wim1948

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 15:49:56 »
bedankt voor jullie reacties.
Wo soll 'CEWE Fotowelt 8.1.1' installiert werden? [/home/wim/CEWE/CEWE Fotowelt]

Herzlichen Glückwunsch!
Sie haben erfolgreich 'CEWE Fotowelt 8.1.1' auf Ihrem Computer installiert.
Zum Starten führen Sie bitte die Datei '/home/wim/CEWE/CEWE Fotowelt/CEWE Fotowelt' aus.

Viel Spaß!

Verder kom ik niet. klikken op pictogram in de cewe-map geeft alleen een draaiend tandwieltje
 gedurende 30sec.

Ook de NL-versie geeft hetzelfde resultaat.
Ik ga maar de webversie van het kruidvat.
bedankt
Wim

Offline wilfried

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 16:22:43 »
als het programma geinstalleerd is, heeft hij ook in ubuntu 2 pictogrammen op je bureaublad geplaatst
en ook bij toepassingen in het bekende hoofscherm voor de aplicaties  je kunt daar ook zoeken op cewe
alleen deze starten direct op
het is ook verstandig om na instalatie je pc even opnieuw op te starten.

Offline wilfried

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 16:24:20 »
als het programma geinstalleerd is, heeft hij ook in ubuntu 2 pictogrammen op je bureaublad geplaatst  deze werken niet (automatisch) en kun je beter verwijderen
Bij toepassingen in het bekende hoofdscherm voor de applicaties  je kunt daar ook zoeken op cewe
alleen deze starten direct op
het is ook verstandig om na instalatie je pc even opnieuw op te starten.

Offline wilfried

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 16:27:09 »
overigens moet je wanneer die vraag waar die de software instaleren moet ook met j en enter bevestigen