Ubuntu 7.04 met Vista HP geïnstalleerd,
Lapop Toshiba A200,
Toatale schijfruimte 200 GB, opgedeeld in 3 partities, waarvan de laatste alvast in ext3 m.b.v. GParted 3.4-6, OK tot zover. Ubuntu schijf erin > Installeren: NL, US international, Partities voorbereiden, handmatig, vink de ext3 partitie aan, maar dan krijg je een melding dat er tenminste ca. 2GB aan een bootsector moet worden/zijn ingesteld (o.i.d.), enfin de zaak gaat niet verder en de overige twee opties zijn abacadabra, je ziet niet wat er gebeurd en/of er iets met de twee eerste twee partities zal gaan gebeuren (de aanduiding van de grootte van de partitie duidt op die van de eerste!). Dat laatste is natuurlijk desastreus, dan kan ik ook niet meer communiceren om maar iets te noemen (één van de mindere dingen).
Omdat dit het moment is om kennis te maken met Linux (als alle data is overgezet begin je er gewoon niet meer aan...) zou ik graag vernemen wat er nu precies moet gebeuren, als ik die partitie met ext3 beter kan wijzigen in iets anders dan kan dat met GParted.
Wie kan mij een dergelijke stap voor stap procedure aangeven?, alvast zeer hartelijk dank.