Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: forums.linuxmint.com niet meer (normaal) bereikbaar  (gelezen 339 keer)

Offline aartje

• Lid
forums.linuxmint.com niet meer (normaal) bereikbaar
« Gepost op: 2026/01/04, 20:56:27 »
Zoals ik in het (gesloten) topic heb aangegeven is https://forums.linuxmint.com niet meer
normaal bereikbaar. De afgelopen dagen kon ik er (na meestal lang wachten) hoogstens alleen nog bij
door in te loggen of je kreeg niks of die sucuru firewall-melding.
Dit forum had ook een Nederlands subforum en was de uitweg voor het andere verdwenen
Nederlandse mintforum.
Of ligt het alleen aan mij ? (Mint21.3 Mate)

Zie ook : https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=112171.0

Offline M_aD

• Forumteam
Re: forums.linuxmint.com niet meer (normaal) bereikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2026/01/04, 21:00:58 »
Citaat
HTTP 502 — Unable to Connect to the Origin Server

Zal er wel weer even uitliggen. Is niet het einde van de wereld, geduld is een schone zaak.

Offline loti

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2026/01/04, 21:22:28 »
M.i.v. van 2026 is zowel het Engels- en het Nederlandstalig forum volgens mij niet meer bereikbaar.

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2026/01/04, 21:32:18 »
We hebben het hier over het Engelstalige forum met de anderstalige subforums. Het is niet de bedoeling om weer het hele verhaal van Linux Mint NL op te rakelen terwijl het bekend is dat deze al lang uit de lucht is en geen doorstart gaat maken. Het lijkt mij beter om het daar ook bij te houden.

Hier in Andere Distributies kunnen de Nedrelandstalige Linux Mint gebruikers ook terecht.  ;) ^-^
« Laatst bewerkt op: 2026/01/04, 23:52:24 door M_aD »

« Reactie #4 Gepost op: 2026/01/04, 21:37:11 »
Citaat
M.i.v. van 2026 is zowel het Engels- en het Nederlandstalig forum volgens mij niet meer bereikbaar.
Citaat
HTTP 504 — Unable to Connect to the Origin Server

Klopt, het is al meer dan een week niet bereikbaar zoals ik het gewoon was.
Soms wel na inloggen ...
Heel vervelend.

Moderator Edit: ongepaste text verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2026/01/05, 00:06:00 door M_aD »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint Debian 6 (LMDE6).

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2026/01/04, 22:09:43 »
Ook ik ervaar dezelfde problemen op het internationale (Dutch) Mint forum als aartje en spievesterke .
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.2 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LM 22.2 Xfce/LMDE 7 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.2 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 7 Xfce/Linux Mint 22.2 Xfce (HP Desktop test pc). 5] W11 (Dell Desktop)

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #6 Gepost op: 2026/01/04, 23:51:34 »
Even het topic opgeschoond. Hierbij willen we jullie ter herinnering even verwijzen naar de regels en richtlijnen die van toepassing zijn op het forum: https://www.ubuntu-nl.org/regels/  https://www.ubuntu-nl.org/gedragscode/   Dergelijke opmerkingen en op de man spelen worden niet getolereerd.

Vanaf hier gaarne weer ontopic. Bij voorbaat dank.

« Laatst bewerkt op: 2026/01/05, 00:01:20 door M_aD »

Offline aartje

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2026/01/05, 09:01:18 »
We hebben het hier over het Engelstalige forum met de anderstalige subforums. Het is niet de bedoeling om weer het hele verhaal van Linux Mint NL op te rakelen terwijl het bekend is dat deze al lang uit de lucht is en geen doorstart gaat maken. Het lijkt mij beter om het daar ook bij te houden.

Hier in Andere Distributies kunnen de Nedrelandstalige Linux Mint gebruikers ook terecht.  ;) ^-^
Het gaat niet over dat forum dat al een tijd geleden uit de lucht gehaald is. Het gaat over een ander forum waar nu ook
problemen mee zijn. Dat was het forum waar je dus eventueel naar toe zou kunnen.Ik hoop dat dat misverstand nu uit de weg is .
Ja, je kan hier ook terecht bij "Andere distributies"  maar dat is toch anders dan het vooral zeer actieve Engelstalige
linux-forum.
« Laatst bewerkt op: 2026/01/05, 09:12:09 door aartje »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #9 Gepost op: 2026/01/05, 10:19:14 »
Het internationale Mintforum wordt getroffen door alles afgrazende AI-bots en/of DDOS-aanvallen. Dat is een groot probleem voor die distro, want het forum is zeer belangrijk voor haar marktaandeel.

Afijn. Hopelijk weten ze het snel onder de knie te krijgen....

« Reactie #10 Gepost op: 2026/01/05, 14:27:36 »
Naar analogie heeft het “ Debian User Forums “ het verleden jaar ook zwaar te verduren gehad van deze gerichte aanvallen .
Deze zijn nu echter afgewend door ingrijpende wijzigingen in de wijze waarop het forum nog kan geraadpleegd worden … komt er op neer dat je eigenlijk verplicht bent  van een account aan te maken wil je nog als “ bezoeker “ iets aan dit forum hebben .
Hopelijk neemt het zo geen vaart voor de “ bezoekers “ van het Linux Mint Forum en lukken ze er in van het probleem succesvol à la “ https://forum.ubuntu-nl.org/ “ op te lossen ?

Voorlopig probleemloos bereikbaar via deze weg :
https://www.linuxmint.com/

ga naar “ links “
klik op “ Forums “
log in , desgevallend registreren .
Asus GL753VD / X751LAB (X2) / K54HR / X550LD *
Firefox ESR / Thunderbird / eID Software
(*) X550LD / Wired HP LaserJet Pro M130fw / VueScan

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #11 Gepost op: 2026/01/05, 16:23:58 »

Het gaat niet over dat forum dat al een tijd geleden uit de lucht gehaald is. Het gaat over een ander forum waar nu ook
problemen mee zijn. Dat was het forum waar je dus eventueel naar toe zou kunnen.Ik hoop dat dat misverstand nu uit de weg is .
Ja, je kan hier ook terecht bij "Andere distributies"  maar dat is toch anders dan het vooral zeer actieve Engelstalige
linux-forum.

Als je een beetje opgelet had dan zou het duidelijk moeten zijn dat mij reactie naar aanleiding van loti's bericht was geplaatst, welke het Nederlandtalige Mint forum aanhaalde. Geen misverstand van mijn kant want ik wist waar jij het over had, tenzij loti het anders bedoelde.  ;)

In het algemeen en niet specifiek naar iemand gericht: We weten allemaal dat websites en forums soms langere tijd niet bereikbaar zijn door of onderhoud, hardware problemen of dat er gerichte aanvallen gebeuren waardoor de server overbelast raakt en eruit ligt. In zulke gevallen valt er weinig aan te doen als lid en is het afwachten tot het opgelost raakt. Wat we in sommige gevallen het beste kunnen doen is het team van een website of forum zelf contacteren, deze zullen wel een antwoord hebben. Topics over dat forums niet bereikbaar zijn, zijn naar mijn mening niet echt noodzakelijk en dragen niets bij aan een forum als deze.

Daarnaast gaat het in zulke topics niet over een hulpvraag bij de distributie zelf maar over een forum en staat dus niet echt op zijn plaats in "Andere Distributies", "Algemeen" zou misschien in het vervolg beter zijn voor zulke gevallen.
« Laatst bewerkt op: 2026/01/05, 16:25:42 door M_aD »