Sinds een paar maanden is opeens mijn DELL XPS 17, 9720 super traag.
Na een uur gebruik ofzo, maakt niet uit wat ik doe gaat de CPU opeens enorm omhoog en dan gaat langzaam aan het hele scherm haperen. De bovenkant van mijn toetsenbord wordt ook erg heet.
Ik heb al geprobeerd om de bios te updaten wat niets uithaalde. Settings te resetten, ook geen resultaat.
All performence opties uit te zetten, ook geen resultaat.
Ik heb wat dingen geinstalleerd met de terminal maar na een reboot doet hij nog steeds zo traag.
Pas als ik de laptop een uurtje uit zet en als hij is afgekoeld doet het het weer super snel.
Ook heb ik andere browsers getest, extensies daarin, maar ook maakt hij dit vreselijke lawaai (hij was altijd super stil) als ik hem uit zet en de bios in ga. zelfs daar doet hij het wat mij zegt dat het geen linus, software of driver issue is. Heb ook maar even linux er nieuw op gezet maar niets werkt.
Dit is zo frustrerend z'n laggende/trage pc na een tijdje.
Kan je mij alsjebliet helpen???
Ps. ik heb ook net een nieuwe accu erin gedaan die was op.
Daarvoor had ik dit probleem ook al .
Het werd alleen erger met de nieuwste bios, nieuwste linux versie (popos) en accu.
Bij systeem monitor vind ik ook niks bijzonders. alleen het huidige geopende ding (vaak de browser) gaat de CPU vaak enorm omhoog.
En ook is het zo dat hij niet continue traag is, hij is soms 3-5 min traag en dan opeens weer een paar min normaal (allemaal na een uurtje ofzo)
Soms doet hij het wel heel erg lang non stop en soms maar even.