Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik deze shopping resultaten uit Google Search halen?  (gelezen 185 keer)

Offline robert88

• Lid
Hoe kan ik deze shopping resultaten uit Google Search halen?
« Gepost op: 2025/10/24, 00:15:15 »
Hoe kan ik deze shopping resultaten eruit halen/blokkeren?

Ik heb al wat maatregelen genomen als pijn verzachtende omstandigheden.

Offline Jenske

• Lid
Re: Hoe kan ik deze shopping resultaten uit Google Search halen?
« Reactie #1 Gepost op: 2025/11/05, 21:09:24 »
Dit is een vreemde vraag: je zoekt duidelijk naar een bepaald merk afwasmiddel en als google je dan voorstellen geeft, wil je ze niet?

Het is nu eenmaal zo dat Google in eerste instantie een gigantisch reclamesysteem is en dat Google en haar aanhang je van alles zal proberen aan te smeren, zélfs als je er niet naar zocht. Ik ben geen fan van Google, maar hun "business-model" is er nu eenmaal op gebouwd om je aan te bieden waarvoor hun klanten het meeste betalen.

Dat kan je alleen vermijden door een andere zoekmachine te gebruiken.
... Kubuntu 25.10 ... KDE Plasma ... Wayland ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

« Reactie #2 Gepost op: 2025/11/06, 08:47:19 »
Je hebt gezocht op Dreft afwasmiddel middel en dan is het niet vreemd dat je krijgt voorgeschoteld waar je om gevraagd hebt.
Xubuntu 24.04 LTS

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2025/11/06, 09:33:22 »
Topic maar bij nader inzien verplaats naar Algemeen, het betreft namelijk geen hulpvraag bij software op Ubuntu.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2025/11/06, 10:35:38 »
uBlock Origin voor Firefox en Microsoft Edge
uBlock Origin Lite voor Google Chrome

als advertentie blokkers.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #5 Gepost op: 2025/11/06, 19:59:19 »
Daar gaat Ublock geen verandering in kunnen brengen omdat het geen reclame betreft maar product suggesties als je naar een specifiek product op Google zoekt. Zoals eerder aangegeven gewoon een andere search engine gebruiken.
Ubuntu CoC Signed.

Offline robert88

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2025/11/07, 19:29:01 »
Dit is een vreemde vraag: je zoekt duidelijk naar een bepaald merk afwasmiddel en als google je dan voorstellen geeft, wil je ze niet?

Het is nu eenmaal zo dat Google in eerste instantie een gigantisch reclamesysteem is en dat Google en haar aanhang je van alles zal proberen aan te smeren, zélfs als je er niet naar zocht. Ik ben geen fan van Google, maar hun "business-model" is er nu eenmaal op gebouwd om je aan te bieden waarvoor hun klanten het meeste betalen.

Als ik zoek naar bv. A-merk afwasmiddel komen er ook huismerken in beeld , die dus niet dat merk zijn.
Ik heb in de zoeksite een bepaalde sites van winkels gblokkerd via een plugin, mijn irritatie is dus dat bij Google shopping die site en producten alsnog verschijnen. Helaas wordt Google shopping standaard getoond net als het AI geneuzel.

Zoals wat Duckduck.go?

Offline robert88

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2025/11/07, 19:30:43 »
Daar gaat Ublock geen verandering in kunnen brengen omdat het geen reclame betreft maar product suggesties als je naar een specifiek product op Google zoekt. Zoals eerder aangegeven gewoon een andere search engine gebruiken.

Product suggesties zijn natuurlijk ook reclame.

Koeien in de wei trouwens ook, reclame voor melk en vlees.

Offline robert88

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2025/11/07, 19:32:11 »

Het gaat niet om de afwasmiddel zelf, maar om de winkel. Ik heb de naam al veranderd naar Adolf Hitler en Dombo (zie scheenshot) als pijn verzachtende maatregel. Maar het stoort nog steeds, bovendien staat ook het logo erbij.
Ik wil absolut niets kopen bij die winkels maar ze verschijnen wel steeds in de resultaten. Daar raak ik geirriteerd van.
Ik hoop al jaren dat deze 2 keten failliet gaan en verdwijnen uit de samenleving.
« Laatst bewerkt op: 2025/11/07, 19:36:25 door robert88 »

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #9 Gepost op: 2025/11/07, 19:39:01 »
Aangezien het helaas op niks uitdraait maar weer een slotje. Dergelijke ongepaste uitspraken worden niet getolereerd en in strijd met de CoC.
« Laatst bewerkt op: 2025/11/07, 19:53:01 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.