Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe pro support op 20.04 lts te verkrijgen.  (gelezen 167 keer)

Offline Kurt DM

• Lid
Hoe pro support op 20.04 lts te verkrijgen.
« Gepost op: 2025/09/08, 11:43:43 »
Ik probeer mijn support te verlengen op mijn ubunbtu 20.04 lts van vijf naar tien jaar (dit is blijkbaar gratis voor persoonlijk gebruik). Ik gebruik het commando sudo pro enable, maar dat werkt blijkbaar niet.
Kan iemand hier wat meer info over geven? Bedankt, Kurt

Offline M_aD

• Forumteam
Re: Hoe pro support op 20.04 lts te verkrijgen.
« Reactie #1 Gepost op: 2025/09/08, 12:06:57 »
Kijk hier even:
https://ubuntu.com/pro/tutorial

Ook hier even mededelen om a.u.b. even op te letten waar je topics plaatst. Dit onderwerp gaat over configureren en heeft niets te maken met een hulpvraag over hoe je Ubuntu of één van de officiële varianten installeert. Ik heb daarom het topic verplaatst naar Software en Configuratie.
« Laatst bewerkt op: 2025/09/08, 12:19:52 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Kurt DM

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2025/09/08, 18:42:08 »
Bedankt voor de info. Is deze stap naar pro aan te raden, doen meerdere mensen op dit forum dezen stap?

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 13:12:03 »
Persoonlijk vind ik het voor de thuisgbruiker onnodig om gebruik te maken van ESM/Ubuntu Pro en lijkt het me beter geschikt voor bedrijven die niet zo snel willen overschakelen naar een nieuwere ubuntu versie.

Mijn vraag is waarom je zelf nog Ubuntu 20.04 LTS gebruikt en wil blijven gebruiken, we zijn al een aantal versies verder en Gnome is ondertussen al stukken beter geworden en ietsje veranderd.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 13:15:00 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Kurt DM

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 17:12:33 »
Ik plan in de verdere toekomst over te stappen naar 24.04. Heb op dit moment veel administratieve rompslomp en kan me  niet permitteren problemen te veroorzaken met een install van een nieuw systeem.
Ook bij de install van een nieuw systeem dezelfde vraag: is het niet interessant om voor die 10 jaar te gaan? Het systeem wordt enkel gebruikt als huis-tuin en keukensysteem en zo ben ik tien jaar zonder blabla.

Nog een vraagje: ik heb bij een vorige install 16.04 kunnen installeren over 12.04 lts zonder een herformattering van de systeemdisk. De install verwijderde en verving alleen de systeemfiles en liet de persoonlijke files staan. Kan dit nog altijd?