Bedankt voor die bash-scriptjes. Dat zal wel zo werken, en als ik me eraan zou zetten zal dat wel lukken, maarrrrr .....
- ik ben geen kenner van bash-scripts: ik gebruik vooral kubuntu, niet zozeer een programmeur
- zoiets als schermrotatie lijkt me nu écht wel de moeite om een knopje voor te voorzien. Voor volume bestaat dat en nog voor een aantal zaken? Ik durf wedden dat je het volume ook wel met een scriptje kan regelen, maar gelukkig dacht er iemand aan om dat in een knopje te vervatten.
Ik zou een schuchtere poging doen om dat aan "de ontwikkelaars" te melden, maar bij wie, o wie, moet ik dan terecht?
Bijkomend probleem: hoewel ik goed Engels kan spreken en schrijven, merk ik dat ik in computertaal vaak het juiste woord niet ken. Zo zal een knop in het computerjargon wel geen "button" zijn, veronderstel ik, of is de werkbalk ook niet zomaar "the working beam". Ik weet dus niet of mijn vraag aan de ontwikkelaars wel begrepen zal worden, maar ik wil het wél proberen (als ik dus het adres ken).
Tja, en ondertussen doe ik het dus door een terminal te starten en dan xrandr te gebruiken.