Ik heb nogal wat programma's geïnstalleerd via flatpak, omdat daarin vaak recentere versies zitten dan in de gewone ubuntu-repositories.
Maar af en toe leidt dat tot problemen, bv. wanneer ik de g'mic extensie wil installeren in Digikam of GIMP. Die g'mic installeren verloop moeilijk in een flatpak versie van GIMP of Digikam. En ik heb nog hier en daar gemerkt dat er moeilijkheden ontstaan als ik onderdelen voor (flatpak) programma's wil installeren.
Maar ... soms wil ik écht wel de nieuwe versie hebben, bv. zoals in Digikam of Darktable. Dan wil ik niet blijven zitten met een ubuntu-versie die soms maanden achter staat. Bovendien krijg ik als gebruiker van bv. Digikam en Darktable, GIMP en wat al niet meer, interessante vernieuwingen te zien op de sociale media. Het is dan een beetje tandenknarsen als blijkt dat de Ubuntu-repositories enkele versies achter lopen.
Daarom: hoe kan ik best mijn computer instellen zodat TOCH al die flatpak-programma's en hun extensies goed op elkaar zijn ingesteld?