Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flameshot  (gelezen 684 keer)

Flameshot
« Gepost op: 2025/07/10, 14:35:47 »
Hi, ik gebruik Flameshot echter op het moment kan ik het niet geopend krijgen. Heb het opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.
Heeft iemand de oplossing voor mij. ??
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Flameshot
« Reactie #1 Gepost op: 2025/07/10, 18:07:44 »
Probeer eens de flatpak-versie.

(flameshot -alsook sommige andere tooltjes- hebben wel eens 'de hik' door allerhande updates. Flatpaks of snaps hebben daar vaak minder last van, omdat ze hun eigen afhankelijkheden geinstalleerd hebben.)

Succes  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2025/07/12, 23:36:05 »
Flatpak wordt niet ondersteund door Ubuntu/Canonical dus blijft enkel Snap over. Je kan natuurlijk Flatpak wel installeren maar bij problemen staat de gebruiker er alleen voor , net als bij software pakketten die buiten de officieële Ubuntu software bronnen om worden geinstalleerd.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 08:56:28 »
Dat gezegd hebbende werkt flatpak prima op Ubuntu. Appimages zijn trouwens ook een goede oplossing en zijn (nog) minder ingrijpend op het systeem.

https://appimage.github.io/flameshot/
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 08:58:23 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 10:12:33 »
Flatpak wordt niet ondersteund door Ubuntu/Canonical dus blijft enkel Snap over.
Niet echt. flatpak zit in de softwarebronnen. Je kan het dus veilig met het pakketsysteem van de distributie installeren en gebruiken.

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 12:45:49 »
Rest van mijn bericht ook goed gelezen?  ;)

https://www.omgubuntu.co.uk/2022/04/ubuntu-wont-support-flatpak-anytime-soon

Ubuntu/Canonical focust enkel op Snap en deb.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 12:47:28 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 16:45:42 »
Het bedrijf Canonical biedt inderdaad geen ondersteuning aan flatpak. Toch vind ik je stelling "Flatpak wordt niet ondersteund … dus blijft enkel Snap over" een brug te ver: flatpak zit, net als veel andere bekende software zoals Gimp, Audacity, ...  in de Universe softwarebronnen, en wordt dus wel degelijk ondersteund op het Ubuntu besturingssysteem, zij het door de Ubuntu community. Het is perfect veilig flatpak te installeren: je installeert het namelijk vanuit de officiële software bronnen. Binnen die flatpak virtuele omgeving heb je meteen nog een pak software erbij, rechtstreeks en openlijk ondersteund door grote open source bedrijven én sterke gemeenschappen (Gimp, LibreOffice), en geïsoleerd van het besturingssysteem.