Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb stick formatteren  (gelezen 4382 keer)

Offline vinum

• Lid
usb stick formatteren
« Gepost op: 2025/05/27, 22:56:00 »
ik zou een usb-stick willen formatteren, maar volgens "het systeem" kan ik hem niet ontkoppelen maar krijg ik steeds de melding "error unmounting /dev/sdh1: target is busy (udisk-error-quark, 14"
dit is niet de eerste keer, maar wat zou dit willen zeggen en wat kan ik eraan doen?

Offline vanadium

• Lid
Re: usb stick formatteren
« Reactie #1 Gepost op: 2025/05/28, 03:12:58 »
Probeer eens bestandsbeheer en alle lopende programma's af te sluiten. Als je nu bestandsbeheer opstart, lukt het ontkoppelen mogelijk wel. Anders bestandsbeheer terug afsluiten, en ontkoppelen via de terminal:

sudo umount /dev/sdh1

Als dat niet lukt, dan zullen er foutmeldingen verschijnen in de terminal die misschien meer licht kunnen werpen op het probleem.

Offline vinum

• Lid
Re: usb stick formatteren
« Reactie #2 Gepost op: 2025/05/28, 11:37:24 »
het commando dat u opgaf werkte niet, heb de stick dan maar geformatteerd met windows op de laptop