Hoi Allemaal!
Ik heb een soort van Brain-wurm waarvan ik hoop dat er iemand is die toevallig de oplossing weet.
Ik heb een simpele action-cam , Rollei Actioncam 610, met een kleine usb ingang voor de oplaadkabel naar 220V. En er zit zo’n mini-usb ingang om een kabel in te doen om direct naar bv de TV te gaan. En daar heb je dan de live-stream. Verder zit er natuurlijk een sd-kaartje in van 32GB.
Goed, de kicker van wat ik graag zou willen is, dat ik die oplossing ooit gezien heb in een speciale Youtube-video ,maar dat niet heb opgenomen. Dus ik wéét dat het technisch mogelijk is wat ik wil ,maar ik heb het nog nooit in de handel gezien. En ik denk te weten waarom…!
Dit is de wens: Mijn actioncam aan de voorruit van mijn auto. Dan die via de kleine usb-kabel laten voeden door de auto. Tot zover gaat dat normaal. Maar ...dan zou ik dus een externe HD van iets van 1 TB erbij willen hebben om dáár rechtstreeks die opnames op te laten slaan. Dus in feite heb je dan gewoon een opslag van 1 TB. Dus de data moet dan niet naar de interne sd-kaart gaan maar naar die HD.
Als je op het wb / youtube gaat kijken wat er daarvan is……………,kom je altijd uit op eindeloze opties van: een iphone nodig, een laptop nodig of een extra dure externe hd die toch weer voorzien moet worden van allerlei ander spul, of een extra speciaal apparaatje van weer iets van 150 euro, maar dan weer een extra dit of dat nodig enz,eenz, extra, of extra sd-kaartjes, kabels die je 1x gebruikt en dan nooit weer, of als je ze gebruikt dan ineens zijn ze niet meer te gebruiken en moet je je aanpassen aan weer de laatste techniek en dus weer kopen enz,enz. Mijns inziens, mede omdat ik het ooit gezien heb dat het gemaakt werd…., is er één groot markt-gericht doel om de mensen maar zo lang mogelijk en zoveel mogelijk te blijven laten kopen en kopen en kopen enz. Nogmaals, HET IS TECHNISCH MOGELIJK ! Ga maar na, de camera ontvangt de beelden en geeft dat door aan iets. Ofwel direct op de tv of naar de opslag sd-kaart. En ja er zijn dan vragen over energie-capaciteit en dat er iets van een software-programma moet zijn om het één naar het ander over te brengen enz,enz. Mijns inzien dus een voorgekauwd en ingebrand slogan-verhaal.
Wat ik destijds zag gebeuren op die youtube-video was zo’n techneut die voor zijn film-bedrijf een grote HD, met iets van ik meen 10 TB o.i.d., opende en binnen-in nieuwe zaken ging solderen en er een geschikt usb-poort in bouwde etc. Maar daarna was dat exact wat ik bedoel. Dus rechtstreeks van een actioncam voor even snel wat opnamen maken tbv de film-opname, rechtstreeks op die HD laten opnemen. En dat dus middels simpel 1 of 2 usb-kabeltjes. Het is dan ook meer dan logisch. Gezien het feit dat er nu zoveel mensen zijn die op grote schaal massaal video’s maken en route en er vlog mee doen enz, is er die grote behoefte aan dat soort van grote ,direct opslag. Zonder een wirwar van items die je alleen maar het leven moeilijk maken. Maar denk je maar eens in, dan ineens zouden dus al die kleine 32, 64 ,128 gb onzin-kaartjes enz, NOOIT meer worden verkocht! En dát is dus ,mijn idee, de reden dat de markt dat zoveel mogelijk tegen houdt en er dus ook weinig tot niets meer op het web van terug te vinden is….! Maar desondanks hoop ik dat er een echte “knutselaar” is die weet hoe je dat zou moeten maken of waar zo’n product te koop is!
Yep, ik weet het , een echte brain-wurm! Alvast dank.
Goese Duikertje