Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foss-ai images genereren  (gelezen 1305 keer)

foss-ai images genereren
« Gepost op: 2025/05/10, 20:01:13 »
 duck.ai kan geen images genereren. Weet iemand met welke foss-ai dat onbeperkt in hoge kwaliteit wel kan? Is er ook foss-ai die zeg maar 'alles' kan : images, video's, muziek creeren?   
Een boek doet het altijd...

Re: foss-ai images genereren
« Reactie #1 Gepost op: 2025/05/14, 15:01:53 »
Niemand een idee ;)?

« Reactie #2 Gepost op: 2025/05/15, 12:15:07 »
... foss-ai dat onbeperkt in hoge kwaliteit
Dus je wilt het gratis (foss), ongelimiteerd én in hoge kwaliteit? Da's nogal wat!

Ik weet dat er een module voor Krita is waarmee je op je eigen machine afbeeldingen kunt genereren. Een plaatje van 320x200px duurt een minuut of 15 om te genereren, dus da's goed te doen.

AI vergt achterlijk veel rekenkracht, dat kan alleen goed werken op buitengewoon zware computers volgestouwd met hele dure NVidia-kaarten. Persoonlijk ken ik geen opensource-project dat even een paar honderd miljoen euro kan ophoesten om aan jouw vraag te voldoen. Maar misschien vergis ik me.  :)

« Reactie #3 Gepost op: 2025/05/15, 15:35:00 »
Hahaha....dank voor je reactie Paul. Ik zet mijn AI wensen voorlopig even in de koelkast ;-).

« Reactie #4 Gepost op: 2025/05/16, 20:50:45 »
Ik heb er inhoudelijk te weinig verstand van maar zijn wel open modellen om afbeeldingen mee te generen: https://github.com/CompVis/stable-diffusion. Of je het echt als FOSS kan beschouwen weet ik ook niet gezien de licentie. De systeemeisen zullen ook wel niet mals zijn :P

Dit vind ik wel grappig uit de README:
With its 860M UNet and 123M text encoder, the model is relatively lightweight and runs on a GPU with at least 10GB VRAM

Dat is blijkbaar een lichtgewicht :D
« Laatst bewerkt op: 2025/05/16, 20:52:57 door erik1984 »

« Reactie #5 Gepost op: 2025/05/18, 12:11:16 »
Hier een artikel van een jaar geleden van Time over de astronomische kosten van AI-systemen (in het Engels maar vlot te vertalen met een AI-machine  :) ).

https://time.com/6984292/cost-artificial-intelligence-compute-epoch-report/