Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kubuntu op Toshiba bios niet te openen  (gelezen 8508 keer)

Online HWE64

• Lid
Re: kubuntu op Toshiba bios niet te openen
« Reactie #25 Gepost op: 2025/03/14, 22:26:30 »
Ik heb in het verleden ook een Toshiba gehad en kon niet anders in de bios komen als op de volgende manier
Met laptop Toshiba C855 – 22E in Bios komen

Voorbereiding

Eerst uitschakelen d.m.v shift knop indrukken en dan uitschakelen d.m.v uitschakelsymbool.

–----------------------------------------------------------------------------------------------------
Opstart in Bios

Dan F2 indrukken en dan inschakelknop indrukken.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline bauke

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2025/03/15, 10:31:33 »
hoi,

Hier nog wat meer tips om bij de bios van jouw toshiba te komen.

Veel succes!

Ook deze mogelijkheden heb ik allemaal al geprobeerd....  :'(
« Laatst bewerkt op: 2025/03/15, 10:43:42 door bauke »

Offline bauke

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2025/03/15, 10:41:34 »
Ik heb in het verleden ook een Toshiba gehad en kon niet anders in de bios komen als op de volgende manier

Voorbereiding

Eerst uitschakelen d.m.v shift knop indrukken en dan uitschakelen d.m.v uitschakelsymbool.

–----------------------------------------------------------------------------------------------------
Opstart in Bios

Even voor de duidelijkheid, kun je met de shift knop de laptop uitschakelen? Of bedoel je dat je de shift knop indrukt en daarna uitschakelt via het Windows uitschakel symbool?

Online HWE64

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2025/03/15, 10:57:54 »
Je moet de shiftknop ingedrukt houden en dan op het uitschakel symbool klikken. Hou de shiftknop vast totdat je niets meer ziet. Met die Toshiba van mij heb ik wat zitten te etteren maar uiteindelijk is het goed gekomen. De F2 knop met het opnieuw opstarten is ook heel gevoelig qua ritme dan ging het weer te snel en dan weer te langzaam.
Het is geen gemakkelijke machine.
Veel succes.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline bauke

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2025/03/15, 11:22:38 »

Voorbereiding

Opstart in Bios

Geweldig!!! Hier is het meer gelukt!! Ik ben blij! Dankjewel, kubuntu wordt geïnstalleerd!!

Online HWE64

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2025/03/15, 12:07:35 »
Mooi, bedankt voor de melding. Ik had dit opgeslagen uit 2016.

Offline kuifje09

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2025/03/24, 22:17:33 »
Sorry, beetje laat, maar lig een beetje in de lappenmand..

Als je niet handig ben met sleutelen aan harware misschien niet aan te raden, maar kan niet zo moeilijk zijn,
om een disk te verwijderen. Ik ken die toshiba niet, maar meestal een paar schoefjes losmaken is genoeg...

Het enige wat ik nu bedenk, doet windows iets dat als je de disk verwijdered en er later weer inzet, hij niet meer wil opstarten.

Dat zou wel van de regen in de drup worden dan...

Maar als je zegt dat er absoluut geen "slimme" windows opstart methode aanstaat, mag het geen probleem zijn.

Ik blijf  het wel een raar verhaal vinden, als het een C660 is, moet drukken op de F2 en power-on doen, voldoende zijn om in de bios te komen.
« Laatst bewerkt op: 2025/03/24, 22:19:46 door kuifje09 »