MauRice2,
Ik denk dat ik er uit ben. Heb op internet een Windows2000.iso (met key) gevonden, alsmede VboxGuestAdditios.iso. Het icoon ziet eruit als een CD. Heb die bestanden in 1 map (VirtualBox VMs) gezet en een nieuwe "guest" gedefinieerd. Ging prima, inclusief installatie, maar toen bleek dat het systeem gebruik ging maken van de W-XP file, ofwel, W2000 installeren en W-XP voor je neus krijgen. Niet de bedoeling. Dus heb ik alle mappen in de folder VirtualBox VMs verwijderd en ben opnieuw begonnen; met Windows2000.iso en VboxGuestAdditions.iso als basis. Tijdens het definiëren van het nieuwe systeem (Windows2000 dus) kreeg ik de keuze een ISO bestand aan te wijzen + gebruikersnaam, wachtwoord, enz, zoals weergegeven in jouw reactie (#20). Kortom, de installatie liep perfect en ik draai dus nu met 1 Windows systeem: Windows 2000. Ook de afbeelding uit #33 is te zien: USB2. Ook laat ie shared folders zien, maar geen Linux bestanden. Lijkt me ook sterk dat dat zomaar plaats kan vinden zonder toestemming vanuit Linux. Dus, wat zijn de laatste stappen om dat voor elkaar te krijgen? Ik ben er dus bijna, maar net niet helemaal. Tip?