Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is de beste manier om een xubuntu van je pc te verwijderen.  (gelezen 824 keer)

Hoi Allemaal! Ik zat me af te vragen wat nu de beste manier is om Xubuntu 20.04 van mijn oude pc te verwijderen. Ik heb als eerste ,voor old-times sake and het gebruik van wat oude software, nog een oude WinXP op de hd staan die keurig werkt en dan daarnaast de Xubuntu. Beiden staan netjes in de grub. Er ontstaan nu wat vaker problemen met dat Xubuntu 20.04. Ik zou dus die er het liefst vanaf willen gooien en eens de 22.04 of zelfs de 24.04 er op zetten.  Zou ik er het snelst en makkelijkst aan doen om die 20.04 simpelweg via Gparted weg te formateren? En er dan die 22 of 24 er gewoon op te installeren? Of is het beter om het op een, voor mij onbekende manier, te un-installen ?? Graag jullie gedachten en alvast dank.

Goese Duikertje

Offline peer

• Lid
Re: Wat is de beste manier om een xubuntu van je pc te verwijderen.
« Reactie #1 Gepost op: 2024/12/19, 13:08:01 »
Ik zou de nieuwste versie van xubuntu (als dit kan op deze pc) gewoon installeren. Tijdens het installatieproces krijg je (denk ik) de keuze op welke manier je xubuntu wil installeren. Daar zit dan  de mogelijkheid bij om de oude xubuntu in zijn geheel te vervangen.

« Reactie #2 Gepost op: 2024/12/19, 16:04:29 »
Hoi peer! Ja, dat dacht ik ook. Maar ik heb wat moeite met mijn dvd-player om mijn oorspronkelijk live-dvd van 22 of 24 te laten werken. Ik heb het idee dat ik iets niet goed had geinstalleerd eerder. Dus ik dacht dat het wellicht net zo makkelijk zou zijn om gewoon alles van die oude 20 weg te formateren en dan hopen dat hij dan wel goed met die player aan de gang kan gaan.Want ook met een usb loop ik meestal vast. Eén van de problemen nu is dat hij halverwege of juist aan het eind van de install gewoon ermee kapt. Ik denk iets van fstab of scherm-resoluties oid ? Ik weet het niet. In ieder geval dank voor je tip. Ik ga gewoon maar proberen.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2024/12/19, 20:18:49 »
Bij de installatie kan je ook er voor kiezen, om de oude partitie te formatteren, dan weet je zeker dat het weg is.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.