Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printer geeft bij pdf bestanden Error  (gelezen 1709 keer)

printer geeft bij pdf bestanden Error
« Gepost op: 2024/11/21, 19:50:52 »
Hallo,

PC draait met Ubuntu 24.04.
Mijn Samsung printer Xpress m2026w werkt goed met opdrachten van Libre office;
Afdrukken via Master PDF Editor werkt echter niet, ik krijg slechts: error code 11.

Oplossing ??

Re: printer geeft bij pdf bestanden Error
« Reactie #1 Gepost op: 2024/11/21, 20:01:03 »
Zorg ervoor dat je de juiste printerdriver voor je Samsung Xpress M2026W hebt geïnstalleerd. Aangezien je printer goed werkt met LibreOffice, lijkt de driver wel goed te functioneren voor andere toepassingen, maar het kan zijn dat Master PDF Editor iets anders verwacht.
Ga naar de website van Samsung of gebruik een automatische driverupdate om ervoor te zorgen dat je de meest recente versie hebt.
https://www.tipsentruuks.nl/
linux-ubuntu-downloads-windows

Offline Oesje

• Lid
    • Linux tips
« Reactie #2 Gepost op: 2024/11/21, 21:53:27 »
« Laatst bewerkt op: 2024/11/21, 21:56:26 door Oesje »
PC1: Ubuntu 20.04.x : LMDE6
PC2: LMDE6 : Manjaro Linux 24.0.x : Linux Mint 21.x :Ubuntu 22.04.x

« Reactie #3 Gepost op: 2024/11/22, 07:06:40 »
Is het een Flatpak, Snap-versie of een .deb file?

Kan verschil in werking geven...

Xournal++ bijv werkt bij mij wel op de 'gewone' manier goed (sudo apt install....., maar niet als flatpak). Heb ik wel bij meer programma's gehad.

« Reactie #4 Gepost op: 2024/11/22, 08:55:32 »
Eerst eens melden wat een error code 11 kan teweeg brengen?

In sommige gevallen kan error code 11 een hardwarefout aanduiden, zoals een probleem met een schijfstation of een ander apparaat. Het kan bijvoorbeeld betekenen dat een USB-apparaat niet goed werkt of dat er een conflict is met stuurprogramma’s.

In bepaalde softwareprogramma's kan error code 11 wijzen op een probleem met de configuratie, of dat er een bepaald bestand ontbreekt of beschadigd is. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren in games of andere toepassingen die veel afhankelijk zijn van systeembronnen.

Error code 11 kan ook optreden bij netwerkgerelateerde problemen, zoals een verbinding die niet tot stand kan worden gebracht of een server die niet bereikbaar is.

kijk daar al maar eens naar?
https://www.tipsentruuks.nl/
linux-ubuntu-downloads-windows

« Reactie #5 Gepost op: 2024/11/28, 18:41:40 »
Van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden.
???

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2024/11/28, 18:55:51 »
Veel printers kunnen wel goed overweg met de Laserjet 4 driver, daar zitten allerlei toevoegingen NIET in.
Heb een voorheen problematische (oude) Kyocera Mita FS-1000+ eindelijk goed werkend en kan eindelijk alles er naar toe sturen waar voorheen diverse PDF versies gegarandeerd nutteloze hoeveelheden papier stonden te verknoeien.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

« Reactie #7 Gepost op: 2024/11/28, 21:27:08 »
Master PDF heeft een Linux versie en dus zij zijn uitgerekend bekend met bugs en errors onder Ubutu.
Kortse klap is toch je probleem bij hen neerleggen. Ze hebben een goede support afdeling.
Xubuntu 24.04 LTS

« Reactie #8 Gepost op: 2024/12/03, 21:00:45 »
Bedankt voor jullie suggesties!

Mijn Master PDF editor verwijderd en i.p.v. de versie uit het "App Center", de  volgende versie gedownload:
Master PDF Editor for Linux,   vanaf  de website: https://code-industry.net/free-pdf-editor/

En zowaar, het printen lukt weer zoals het hoort.