Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GNOME 47 afmelden / herstarten / uitschakelen  (gelezen 2276 keer)

Offline EvC

• Lid
GNOME 47 afmelden / herstarten / uitschakelen
« Gepost op: 2024/10/30, 19:50:12 »
Het betreft hier Fedora 41 met GNOME 47.
Het afmelden, herstarten en uitschakelen geeft standaard deze uitschakel tijdmelding van 60 seconden.
Waarom heeft GNOME dat gedaan? En waarom heeft GNOME dit op deze vreemde manier uitgevoerd (zonder uitleg)?
Wellicht is het te omzeilen?
Heeft iemand uitleg?

Lenovo Thinkbook 13x  G4 :   Ubuntu 25.04  +  GNOME Boxes

Re: GNOME 47 afmelden / herstarten / uitschakelen
« Reactie #1 Gepost op: 2024/10/31, 09:50:58 »
Hier heb ik geen Fedora.

In Mint kan je de aftelklok in/uit schakelen via:
Systeeminstellingen / Algemeen
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.1   (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline EvC

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2024/10/31, 12:28:00 »
Hier heb ik geen Fedora.

In Mint kan je de aftelklok in/uit schakelen via:
Systeeminstellingen / Algemeen

In Fedora 41 Cinnamon zie ik die mogelijkheid ook.

Maar in Fedora 41 GNOME zie ik die mogelijkheid niet (bij Instellingen.)

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2024/11/01, 21:41:46 »
Tja, de Gnome developers nemen veel weg bij elke nieuwe uitgave van Gnome. Leuker wordt het in de nabije toekomst als de overstap naar GTK5 plaats gaat vinden, daar wordt de mogelijkheid van custom thema's en iconen gebruiken ontnomen, althans dat was een voorstel en de kans is groot dat dit gaat gebeuren.

Voor je probleem, al eens in Gnome Tweaks gekeken? Zul je waarschijnlijk moeten installeren.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2024/11/07, 13:37:55 »
Het werkt al geruime tijd zo in Gnome Shell. Je krijgt een dialoog waarin je moet bevestigen of afbreken. Klik je geen van de knoppen, dan gaat het systeem na 60 seconden automatisch verder.
Bij jou zijn er evenwel problemen met de kleuren. De tekst op de knoppen onderaan is wit, net als de knoppen zelf. De linkerknop is "Cancel", de rechterknop "Power Off". Kan het zijn dat je niet het standaard thema gebruikt?

Als de dialoog er is, dan zal je na "Tab" "Enter"  onmiddellijk afsluiten. Dat is ondertussen een automatisme bij mij ;)

Offline EvC

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2024/11/07, 19:06:36 »
Bij jou zijn er evenwel problemen met de kleuren. De tekst op de knoppen onderaan is wit, net als de knoppen zelf. De linkerknop is "Cancel", de rechterknop "Power Off". Kan het zijn dat je niet het standaard thema gebruikt?

Dat klopt. Ik gebruik het Yaru shell thema pakket (gnome-shell-theme-yaru) in plaats van het standaard Adwaita shell thema.
Fedora 41 Wayland verslikt zich met het Yaru thema. Fedora ingesteld met GNOME klassiek gaat wel goed om met Yaru thema's.

Wellicht komt het goed met updaten.