Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mijn Ubuntu doet vervelend  (gelezen 491 keer)

Offline molly w

• Lid
mijn Ubuntu doet vervelend
« Gepost op: 2024/08/04, 18:58:37 »
      Ja, Ubuntu doet vervelend, werkt wel maar niet zo soepel als een tijd terug. En er zijn dingen die het niet meer doen zoals voorheen.
      • Het begon toen ik de accu wilde opladen. Het opladen gebeurde niet, ik kreeg wel een rare melding dat de accu vervangen moest worden voordat ik hem kon opladen. Ik kon verschillende dingen doeon, F1 was reboot. Dat lukte wel, maar Ubuntu werkte iet meer zo soepel.
      • De stations op mijn NAS werden (en worden) niet meer automatisch aangekoppeld. Met elke keer mount -a lukt dat alsnog, maar automatisch is prettiger. Ik heb dit in dit forum aangekaart, maar het  is nog steeds onopgelost. https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=111652.0
      • Een (gedeeltelijke) opwaardering hielp tijdelijk en wel eenmalig. Na weer een keer de laptop starten was de verbetering weer verdwenen. Ik heb nog vaker een update uitgevoerd in de hoop dat het nu goed zou zijn. Helaas, nada, noppes.
      • Opstarten en reageren gaat tamelijk traag. Er verschijnen kleine streepjes in beeld als ik bijv. Firefox start of een ander venster open. Dat duurt maar eventjes en dan zijn de streepjes weg, maar het geeft wel aan dat er iets niet lekker gaat.
      • Ik heb 1Password als wachtwoordenkluis, met een add-on gekoppeld aan Firefox. Daardoor kunnen worden wachtwoorden automatisch worden gevuld als ik ergens wil inloggen. Die add-on was ineens weg, het programma /app) "1password" kan de verbinding niet maken, zo wordt vermeld. (zie * na deze lijst). Een andere versie van 1Password lukte niet, gaf alleen maar problemen.
        Ik kan wel een 1Password-add-on instellen in Firefox, maar automatisch wachtwoorden invullen lukt dan niet.

* de melding van 1Password:
1Password detecteerde dat het een in sandbox geplaatste applicatie is. De applicatie kan niet communiceren met 1Password in de browser. Download een andere versie van de app.
Mijn Ubuntu versie is Ubuntu 20.04.6 LTS
Mijn Firefox is 128.0 (64-bits) for Ubuntu
Mijn 1Password is 1Password for Linux 8.10.36

Offline molly w

• Lid
Re: mijn Ubuntu doet vervelend
« Reactie #1 Gepost op: 2024/08/07, 11:41:42 »
Raar maar waar, alles lijkt weer normaal te doen. Vanmorgen na starten, terwijl accu aan de lading ligt. Of het daardoor komt???
Geen idee hoe dat kan. Geen heilige aangeroepen en toch genezen. Een wonder??

Offline molly w

• Lid
Re: mijn Ubuntu doet vervelend
« Reactie #2 Gepost op: 2024/08/07, 13:29:18 »
Laatste nieuws.
Zie mijn topic https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=111652.msg1078645#msg1078645 over niet automatisch aankoppelen.