Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: veranderen van plaatsing nieuwe vensters door gnome  (gelezen 662 keer)

Offline tabasco

• Lid
veranderen van plaatsing nieuwe vensters door gnome
« Gepost op: 2007/05/29, 23:32:28 »
Hallo,

Wellicht is het onderwerp wat onduidelijk, ik zal het proberen te verhelderen.

Als ik een nieuw venster open bijv. firefox op een lege desktop dan wordt dit venster geplaatst op de postie waar ik het de vorige keer sloot. Als ik een venster open op een desktop waar al een venster open staat wordt het nieuwe venster geplaatst in eventuele beschibare desktop ruimte en anders helemaal links bovenin.

Ik zou graag zien dat nieuwe vensters niet links bovenin komen te staan. Zijn deze waardes te veranderen? Heb gezocht in de Gnome configuration editor waar ik niets kon vinden...

Is dit duidelijk omschreven en zo ja weet iemand hier een oplossing voor?

Groet,
tabasco

Offline tabasco

• Lid
veranderen van plaatsing nieuwe vensters door gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/30, 23:07:02 »
...bump...

Heb inmiddels gevonden dat dit eventueel wel mogelijk zou zijn in KDE of in een andere windowmanager in Gnome.

Weet iemand of Metacity de mogelijkheid biedt om te bepalen waar nieuwe vensters worden geplaatst?
Gezien ik nu met Gnome-Metacity-Compiz werk en liever niet overschakel...

groet,