Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Emails kopiëren  (gelezen 297 keer)

Emails kopiëren
« Gepost op: 2024/05/21, 12:40:16 »
Hoi Allemaal ! Hier heb ik een probleempje waarvan ik hoop dat er een oplossing voor is. Ik kan gewoon elke email in TB opslaan en opslaan als txt. Prima. Maaaaar......,steeds als dan eens een flinke backup wilt maken en dat dan inclusief opgeslagen emails....,dan gaan er heel wat verloren. Want tekens als : of < of > of anderen, die schijnen dus "niet te mogen" en die worden dan als foute bestandsnamen gezien en het kopiëren stopt met de vraag of je het wilt overslaan. Je hebt eigenlijk geen andere keuze. Maar ik zou dus wel degelijk al die mails willen meenemen. Nu wordt je gedwongen om ELKE belangrijke mail op te gaan zoeken en al die "vreemde tekens" uit de kop-regels te gaan halen.....! Een met recht Monikken-werkje..! Ja, je kunt wellicht via via alle mails in 1 pakket zetten en opslaan als een . Json, maar je blijft toch met alle ellende zitten van elk andere file.

Mijn vraag is dus: waarom zijn we nog steeds niet zover of in staat om gewoon elk teken mee te kunnen nemen in met name die mails. want ook als je files hebt waar zo'n "foute" naam in staat, gaat het mis! Is er methode die dat wél aanpakt ? Mogelijk ben ik de enige die hier tegen aan loopt?  Alvast dank !

Groet,
Goese Duikertje

Offline peer

  • Lid
Re: Emails kopiëren
« Reactie #1 Gepost op: 2024/05/21, 15:20:15 »
Je kan eens kijken in de addons of daar iets bij zit. Ik heb een paar jaar geleden de addon 'ImportExporTools' gebruikt om messages naar een pdf te schrijven.

Kijk in het menu onder Tools - Addons and Themes. Ik zie daar de addon 'ImportExportTools-ng'staan. Ik denk dat dit een nieuwere versie is van de adon die ik gebruikte.

Ik heb ook wel de addon 'Printing Tools' . Hiermee kon ik messages naar de (virtuele pdf) printer sturen. Ik weet niet meer welke manier prettiger was.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Emails kopiëren
« Reactie #2 Gepost op: 2024/05/21, 16:51:26 »
@Goese Duikertje, ik sla iedere belangrijke mail op d.m.v. in het menu> bestand > afdrukken > kiezen > opslaan als pdf en dan kun  je hem zelf een naam geven en dan heb je met de tekens niets mee van doen.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Emails kopiëren
« Reactie #3 Gepost op: 2024/05/22, 11:45:56 »
Hoi Peer en HWE64 ! Bedankt voor de reacties. Ik ga er eens naar kijken.  Toch blijf ik het nog een soort overblijfsel vinden van het oude dos- en ms-tijdperk dat  dit soort symbolen niet mogen worden gebruikt. Veel bedrijven of officiële instanties vullen zo'n kopregel vaak in met veel data. Met name dat hele simpele ( :)-teken is de grootste boosdoener. Ik hoop dat jullie tips me wat verder helpen. Dank.