Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bewakingscamera  (gelezen 958 keer)

Bewakingscamera
« Gepost op: 2024/05/16, 17:42:03 »
Ik heb sinds kort een bewakingscamera bij de voordeur en zou graag deze beelden op mijn PC willen bekijken. Het betreft een Tapo C500 van TP-Link. Ik gebruik uiteraard de app op mijn telefoon, maar vind het ook handig om via de PC te monitoren. Is hier software voor Linux Ubuntu voor? Ik vind op internet alleen maar oplossingen voor Microsoft Windows. Als ik de instructies voor VLC Player volg, krijg ik alleen maar de melding dat de stream niet geopend kan worden.

Offline Oesje

• Lid
    • Linux tips
Re: Bewakingscamera
« Reactie #1 Gepost op: 2024/05/17, 10:08:58 »
PC1: Ubuntu 20.04.x : LMDE6
PC2: LMDE6 : Manjaro Linux 24.0.x : Linux Mint 21.x :Ubuntu 22.04.x

Offline Oesje

• Lid
    • Linux tips
« Reactie #2 Gepost op: 2024/05/17, 10:17:56 »
Je citeert
Citaat
Ik heb sinds kort een bewakingscamera bij de voordeur en zou graag deze beelden op mijn PC willen bekijken. Het betreft een Tapo C500 van TP-Link. Ik gebruik uiteraard de app op mijn telefoon, maar vind het ook handig om via de PC te monitoren.

Dan gaat het om een smart device !
https://www.camerabewaking-info.be/wifi-camera

De beelden worden bewaard op een cloudserver van de fabrikant , en die je dan via de app  van de fabrikant op een smartphone of tablet kan bekijken van overal ter wereld waar je jou bevind .
« Laatst bewerkt op: 2024/05/17, 10:27:03 door Oesje »
PC1: Ubuntu 20.04.x : LMDE6
PC2: LMDE6 : Manjaro Linux 24.0.x : Linux Mint 21.x :Ubuntu 22.04.x

« Reactie #4 Gepost op: 2024/05/17, 15:00:21 »
De beelden worden bewaard op een cloudserver van de fabrikant , en die je dan via de app  van de fabrikant op een smartphone of tablet kan bekijken van overal ter wereld waar je jou bevind .

Ik wil de beelden, net als op mijn telefoon, live kijken op mijn PC. Voor opname heb ik een SD-kaart geinstalleerd, welke 24/7 opneemt.