Hallo,
Afgelopen weekend heb ik Ubuntu Feisty Fawn (7.04) geïnstalleerd. Alles lijkt goed gegaan, maar...
Om media streams (audio en video alle formaten) binnen internet pagina's af te spelen gebruikte ik in Ubuntu Dapper Drake (6.06 LTS) het programma Mplayer. In Feisty krijg ik 'm niet aan de praat. Na laden van de stream zegt 'ie 'Gestopt' ('Stopped'). Dit kende ik al van Dapper maar toen wisselend, nu altijd. Daarom ben ik eens gaan kijken naar andere mediaplayers:
VLC : als Firefox embedded player heeft deze standaard geen controls (start, pauze, stop). Het enige dat je kunt doen is dubbelklikken voor full-screen/terugschakelen naar gewoon. Vind ik niet zo geweldig maar misschien is dit eenvoudig aan te passen? Zo ja, hoor ik graag hoe!
Xine (gxine) : als Firefox embedded player heeft deze standaard alle nodige controls. De beeldkwaliteit en audio is goed. Opent in een nieuw scherm dat heel flexibel te resizen is, wat ik erg prettig vind.
Ik wil het liefst met 1 speler en dus geen Firefox Connectivity plugin. Mijn voorkeur gaat uit naar Xine (gxine), alleen blijken .wvx -files (rtlnieuws.nl > video) niet afspeelbaar.
- Kun je losse codecs (bijv. voor .wvx ) toevoegen aan mediaplayers (zoals Xine/gxine) zodat alles afspeelt?
- Zo ja: hoe doe ik dit: waar haal ik ze vandaan, hoe heetten ze, installatie?
- Moeten codecs ook ge-update worden voor veiligheid of werking (of zijn dit statische gegevens)?
- En zo ja: doet apt-get dit dan voor mij bij de standaard updates?
- Installeren mediaspelers als Mplayer, Xine (gxine) en VLC al automatisch Windows codecs mee of dien ik dit zelf te doen?
Ik zag dat er een usr/libs/codecs en een usr/lib/win32 bestaat.
Alvast bedankt!
Groeten,
Basic
P.S. Weet 1 van jullie hoe ik het logo bij start van Xine weghaal?