Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Embedded mediaplayer voor Firefox?  (gelezen 2072 keer)

Basic

• Gast
Embedded mediaplayer voor Firefox?
« Gepost op: 2007/05/29, 20:52:44 »
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik Ubuntu Feisty Fawn (7.04) geïnstalleerd. Alles lijkt goed gegaan, maar...

Om media streams (audio en video alle formaten) binnen internet pagina's af te spelen gebruikte ik in Ubuntu Dapper Drake (6.06 LTS) het programma Mplayer. In Feisty krijg ik 'm niet aan de praat. Na laden van de stream zegt 'ie 'Gestopt' ('Stopped'). Dit kende ik al van Dapper maar toen wisselend, nu altijd. Daarom ben ik eens gaan kijken naar andere mediaplayers:

VLC : als Firefox embedded player heeft deze standaard geen controls (start, pauze, stop). Het enige dat je kunt doen is dubbelklikken voor full-screen/terugschakelen naar gewoon. Vind ik niet zo geweldig maar misschien is dit eenvoudig aan te passen? Zo ja, hoor ik graag hoe!

Xine (gxine) : als Firefox embedded player heeft deze standaard alle nodige controls. De beeldkwaliteit en audio is goed. Opent in een nieuw scherm dat heel flexibel te resizen is, wat ik erg prettig vind.

Ik wil het liefst met 1 speler en dus geen Firefox Connectivity plugin. Mijn voorkeur gaat uit naar Xine (gxine), alleen blijken .wvx -files (rtlnieuws.nl > video) niet afspeelbaar.

- Kun je losse codecs (bijv. voor .wvx ) toevoegen aan mediaplayers (zoals Xine/gxine) zodat alles afspeelt?
- Zo ja: hoe doe ik dit: waar haal ik ze vandaan, hoe heetten ze, installatie?
- Moeten codecs ook ge-update worden voor veiligheid of werking (of zijn dit statische gegevens)?
- En zo ja: doet apt-get dit dan voor mij bij de standaard updates?
- Installeren mediaspelers als Mplayer, Xine (gxine) en VLC al automatisch Windows codecs mee of dien ik dit zelf te doen?
Ik zag dat er een usr/libs/codecs en een usr/lib/win32 bestaat.

Alvast bedankt!

Groeten,

Basic

P.S. Weet 1 van jullie hoe ik het logo bij start van Xine weghaal?

steven

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/29, 21:18:01 »
Ik kan met mplayer haast iedere stream afspelen in firefox in feisty.
Heb je mplayer goed ingesteld?
Zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11032  #4

Basic

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/29, 22:03:46 »
Ik heb  'm inmiddels verwijderd, maar ik heb bij video met xv, x11 geprobeerd en audio alsa en oss. Heb diverse mediaspelers geïnstalleerd en weer verwijderd, misschien heeft dat iets heeft achtergelaten. Zou niet moeten want heb remove --purge (=inclusief configuratie bestanden) gedaan.

steven

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/29, 22:35:10 »
@Basic

Heb je ook al de codecs geinstalleerd?
Zo niet zie dan: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats
Op die pagina vindt je al de informatie over codecs.

Basic

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/29, 23:15:19 »
Ik heb al wel een w32codecs pakket, Ubuntu restricted extras package en mediaspeler gxine en gxineplugin.
Uitzendinggemist.nl en Amazon.com video en audio worden afgespeeld.
De .wvx van RTLnieuws.nl doet het niet.
Misschien ga ik later deze week nog eens Mplayer of andere proberen.

steven

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/30, 06:20:50 »
@Basic

RTL nieuws kan je afspelen met mplayer in firefox.
Daarvoor moet je de gxine plugin en totem plugin verwijderen en daarvoor
in de plaats de mplayer plugin installeren ;en daarna de mplayer goed instellen zoals hierboven is beschreven. (X11,etc).
En voeg ook medibuntu aan je sources.list toe.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/31, 14:43:02 »
Gecko Media Player is a browser plugin that uses GNOME MPlayer to play media in a browser. It should work with all browsers on Unix-ish systems(Linux, BSD, Solaris.
: http://dekorte.homeip.net/download/gecko-mediaplayer/

Basic

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/31, 18:53:22 »
@steven: Mplayer ga ik binnenkort mee aan de slag. Ik laat je weten waar mijn keuze uiteindelijk op valt!
@leoquant: Gecko/ Mplayer ziet er mooi uit. Ik wil alleen niet teveel buiten de repos installeren i.v.m. updaten en veiligheid. Voor mij is dit dus geen optie.

Basic

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/31, 22:17:17 »
Ik heb Mplayer nu aan de praat maar de RTL nieuws gaat nog niet goed: het beeld loopt achter bij het geluid. Vast een instelling, maar ik kan 'm nog niet vinden..

steven

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/01, 08:07:20 »
@Basic

Ja , het is een instelling die je moet veranderen.
Rechts klikken op het afspeelschermpje in firefox.(mplayer schermpje ,bv bij een video bij RTL)
Dan in het menu configureren kiezen.
En dan moet je de cache verhogen.
Op mijn computer heb ik de cache op 850 gezet en dat werkt goed
Beeld en geluid lopen gelijk.

Basic

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/01, 20:40:00 »
Ik heb de cache al op 1500 maar nog steeds (met name bij full screen) loopt het beeld achter bij het geluid. Ik heb in Mplayer (Toepassingen > Audio en video) ook e.e.a. aangepast. Doe misschien morgen nog een herinstallatie van dit prog en misschien dat het dan wel werkt.