Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachtwoord  (gelezen 481 keer)

Offline wimrp

  • Lid
wachtwoord
« Gepost op: 2024/02/29, 12:28:22 »
Systeem: Ubuntu 20.04 in de engelse taal.
Ik heb twee uitdagingen.
1) Ik moet een gecorrigeerd document terugsturen waar 'track changes' zichtbaar blijven. Op het als docx opgeslagen document (docx was de originele versie die ik had ontvangen en hoe het weer teruggestuurd moet worden) zijn (onder Libre Office writer) track changes> record, show geactiveerd en alle veranderingen zijn zichtbaar. Tot dat ik het als bijlage toevoeg aan een email. Dan zijn de veranderingen zelf te zien maar niks 'getracked' (highlighted/gemarkeerd).
Ik weet niet of dit het juiste forum is om hier hulp mee te vragen.
De email die ik gebruik is protonmail (web based) op Firefox. Alles is geupdate.
2) Ik heb het ook in de andere browser geprobeerd die ik heb gedownload op de computer (Brave). Met hetzelfde resultaat. Wel geeft Brave aan om te updaten. Als ik de instructies volg geeft de terminal aan dat mijn wachtwoord niet correct is. Nu is het al een aardige tijd terug dat ik de terminal heb gebruikt, maar toch ben ik zo goed als zeker van het wachtwoord. Voor de zekerheid heb ik de twee meest aannemelijke opties ingetoetst, tot dat mijn drie kansen op waren.
Wat is hier te doen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wachtwoord
« Reactie #1 Gepost op: 2024/02/29, 12:32:06 »

Offline wimrp

  • Lid
Re: wachtwoord
« Reactie #2 Gepost op: 2024/02/29, 12:38:25 »
Dank je Pjotr. Toen ik het nogmaals probeerde merkte ik dat ik toch een fout had gemaakt eerder. Ik zal mijn vraag niet aanpassen omdat je antwoord wellicht iemand anders van pas komt.

Offline Oesje

  • Lid
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Offline wimrp

  • Lid
Re: wachtwoord
« Reactie #4 Gepost op: 2024/03/01, 15:41:16 »
De opdrachtgever is op de hoogte hoe de instellingen voor track changes werken in Word, want ze doet dit al jaren. Aan mijn kant op Libre Office werkt het ook gewoon. Het vreemde is dat het verdwijnt zodra het bestand als bijlage aan een email wordt gekoppeld (zelfs nog voor verzenden, want ik heb het aan mijn kant gecheckt).

Offline vanadium

  • Lid
Re: wachtwoord
« Reactie #5 Gepost op: 2024/03/02, 13:40:52 »
Mijn ervaringen met track changes is dat het goed vertaald wordt naar docx en terug. Wel is het mogelijk dat het tonen van de wijzigingen uitstaat als je het geƫxporteerde docx bestand opent in Word of opnieuw opent in Writer, zelfs al had je dit aangezet in Writer. Ga dus eerst eens na of het tonen van wijzigingen wel aan staat. Staat dat af, dan zie je inderdaad " de veranderingen zelf maar niks 'getracked' (highlighted/gemarkeerd)".

En neen, dit heeft absoluut niets te maken met je email programma of je browser.

Offline Oesje

  • Lid
Re: wachtwoord
« Reactie #6 Gepost op: 2024/03/02, 15:44:36 »
Eens gaan lezen , sorry voor de verwijzing naar Engelstalige libre office site
https://ask.libreoffice.org/t/can-writer-handle-word-track-changes/58724

De reactie van
anon87010807
nov. '20

LO kan ze aan. Maar let op: er zijn incompatibiliteiten tussen LO en MSO (het omgaan met tekstvakken, het beheer van kop- en voetteksten, en meer; over het algemeen kun je problemen verwachten met complexe documenten), en het wordt algemeen aangeraden dat als je bestanden deelt met andere mensen voor zakelijk gebruik,  allemaal dezelfde software te  gebruiken.

Ik denk maar mee , dat dit wel eens het probleem zou kunnen zijn .
« Laatst bewerkt op: 2024/03/02, 15:46:36 door Oesje »
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Offline vanadium

  • Lid
Re: wachtwoord
« Reactie #7 Gepost op: 2024/03/02, 18:20:25 »
over het algemeen kun je problemen verwachten met complexe documenten), en het wordt algemeen aangeraden dat als je bestanden deelt met andere mensen voor zakelijk gebruik,  allemaal dezelfde software te  gebruiken.
Ik ben het helemaal met dit principe eens, Oesje, maar we leven in een andere wereld. Ik kan en ik wil Word niet gebruiken, dus gebruik ik Writer. Als het meer complexe documenten zijn, merkt de ontvanger dat wel: figuren veranderen van grootte, of verdwijnen zelfs, ze zijn anders geplaatst of overlappen met de tekst, enz. Dat betekent voor de ontvanger dan noodzakelijk wijzigingen manueel aanbrengen in de vorige versie in plaats dan eenvoudig aannemen of verwerpen van wijzigingen. Maar voor wat betreft "Track changes" heb ik nooit belangrijke problemen ervaren.