Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?  (gelezen 490 keer)

Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?
« Gepost op: 2024/02/07, 11:07:20 »
Ik werk zowel met ubuntu als met zorin os17 pro maar apart op 2 laptops.
Op de eene staat ubuntu met firefox versie 122 mozilla-deb (hier heb geen probleem mee.

Maar op de andere waar zorin os 17 pro (gebaseerd op ubuntu)
met als firefox versie 122 mozilla- flatpak en hier zit wel een probleem want hierdoor, werkt de eidkaartlezer weer niet pffffffffffffffffffffffff?
Iemand een idee of oplossing hoe deze te veranderen van flatpak naar .deb

groeten
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Re: Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?
« Reactie #1 Gepost op: 2024/02/07, 11:24:03 »
Installeer een andere distro zoals LinuxMint, dan heb je dat probleem niet met eID software.  ;)
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?
« Reactie #2 Gepost op: 2024/02/07, 11:54:42 »
Installeer een andere distro zoals LinuxMint, dan heb je dat probleem niet met eID software.  ;)

zat ik ook al aan het denken, maar laat het nu juist een betaalde versie zijn.Hopelijk komt er nog iets dat het mogelijk maaakt?
Anders kan ik niet verder dan een andere distro te nemen?
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline peer

  • Lid
Re: Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?
« Reactie #3 Gepost op: 2024/02/07, 13:01:35 »
zit het probleem in firefox of in flatpak?

de firefox (flatpak-versie) moet je kunnen verwijderen
zie: "https://askubuntu.com/questions/1488710/how-to-unpin-and-remove-specific-flatpak-packages"

flatpak verwijderen kan ook (ik weet niet of je andere packages geïnstallerd hebt)
zie: "https://askubuntu.com/questions/1174596/how-to-completely-remove-flatpak"

installeren van firefox (deb versie) kan door de deb-file te downloaden of door de reposititory van firefox toe te voegen en dan firefox te installeren. 
zie: "https://linuxiac.com/how-to-install-the-latest-firefox-on-debian-12/"
Dit werkt in debian 12 en op debian gebaseerde distros (zoals ubuntu). Er staat een stukje in of prioritiseren. Ik weet niet of dit nodig is in ubuntu omdat ik niet weet of firefox in de repositories van ubuntu zit (ik gebruik geen ubuntu).

Re: Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?
« Reactie #4 Gepost op: 2024/02/07, 13:49:57 »
ik heb ondertussen linux mint naast zorin os 17 pro gezet, maar stop er nu maar mee word het wat moe, ga weer naar mijn andere pc met ubuntu.Maar@peer ik ga dat zeker eens doen dat zal dan mijn eerst volgend werkje zijn.
@spievensterke heb je raad ook maar even gevolgd.
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Re: Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?
« Reactie #5 Gepost op: 2024/02/07, 18:09:01 »
@peer een van de 3 linken was de goede en heb firefox kunnen veranderen naar de gewone firefox die ze in windows gebruiken.
Maar zover ik kan zien krijg ik nog geen fout meldingen van andere packages? tot nu toe loopt alles nog perfect.
ik raad dit niemand aan omdat te doen,neem geen onnodige risico.

En geslaagd eidkaartlezer werkt weer.
« Laatst bewerkt op: 2024/02/07, 18:33:45 door pinokkio »
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline amrus

  • Lid
Re: Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?
« Reactie #6 Gepost op: 2024/02/09, 17:17:52 »
wat je eventueel ook kan doen in Zorin is chrome installeren . Ik gebruik chrome enkel en alleen als ik mijn Eid kaartlezer nodig heb.

Re: Flatpak in de nieuwe versie 122 in ff?
« Reactie #7 Gepost op: 2024/02/09, 18:16:20 »
wat je eventueel ook kan doen in Zorin is chrome installeren . Ik gebruik chrome enkel en alleen als ik mijn Eid kaartlezer nodig heb.
ja had dit kunnen doen, maar ben firefox gewoon vandaar dat ik er wat werk heb ingestoken om het werkende te krijgen.

Dat zegden ze ook met google chrome niets was minder waar, want dan nog  moest je het .deb bestand uitpakken en installeren en de ad-don van eid toevoegen in je brower.Toen dacht ik zal nu gaan werken nee hoor niets.En google chrome zou het zelfde moeten zijn zoals in windows, dus moest het normaal toch werken?? Toen ik de juiste codes toevoegde in de terminal en mijn pc herstarte dan werkt het wel dus allebei.

linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu