Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Impress speelt audio/video niet af bij kopieren map  (gelezen 781 keer)

Offline Nassara

• Lid
Impress speelt audio/video niet af bij kopieren map
« Gepost op: 2024/01/25, 13:34:43 »
Hoi,

Ik heb een Impress-presentatie met daarin veel audio en videobestanden. De bestanden staan in de subdirectory van de hoofdmap. Wanneer ik de hele map inclusief subdirectory kopieer naar een externe harde schijf, en nadien naar een andere PC, dan worden de video en audiobestanden niet meer afgespeeld. Ook wanneer ik de Impress-presentatie in dezelfde map plaats als de audio en videobestanden, blijft het probleem zich voordoen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de bestanden gevonden worden, ook na het verplaatsen van de bestanden naar een externe schijf of PC?
Dankjewel voor de hulp!
Bart

Offline vanadium

• Lid
Re: Impress speelt audio/video niet af bij kopieren map
« Reactie #1 Gepost op: 2024/01/28, 15:42:22 »
Dat is een (één van de?) godgeklaagde fout in hoe dit voor het ogenblik werkt. Het is onmogelijk te verwijzen met een relatief path (vb "zelfde folder", "folder onder de huidige folder" . De link wordt altijd gemaakt met het absolute path (dus vanaf de rootdirectory naar de folder). Als dergelijke folder elders terechtkomt, waar dat path niet meer hetzelfde is, dan werkt het niet meer.

Bug gerapporteerd hier en alweer twee jaar oud. In dat draadje staat dat je het voor elkaar zou kunnen krijgen met een bestands URI, bv "file:../foobar.ods" i.p.v "../foobar.ods" maar ik heb dit niet getest.