Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lettertypen toevoegen  (gelezen 1100 keer)

Lettertypen toevoegen
« Gepost op: 2023/12/17, 15:08:45 »
Op de website van het Linux Mint forum lees ik dat je lettertypen moet toevoegen aan de locatie van de verborgen bestanden (Ctrl+H): ~/.local/share/fonts
Ik voeg mijn eigen lettertypen gewoon toe aan de toegevoegde map .fonts onder Ctrl+H
En dat werkt prima. Wat is het verschil?
Xubuntu 24.04 LTS

Re: Lettertypen toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2023/12/17, 15:37:26 »

« Reactie #2 Gepost op: 2023/12/17, 16:46:08 »
Die is mij bekend, maar geeft geen antwoord op mijn vraag, betreffende de locatie.
Xubuntu 24.04 LTS

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2023/12/19, 10:27:14 »
Beide locaties, ~/.fonts en ~/.config/fonts werken. De eerste is de traditionele locatie, de tweede is de meer moderne standaard: er wordt naar gestreeft dat applicaties niet meer hun eigen individuele folders en bestanden rondstrooien in je home folder. In plaats worden ontwikkelaars van programma's aangemoedigd alle configuratie te herbergen onder enkele verborgen standaard folders zoals .config, .local, .cache.

Verkies dus ~/.config/fonts for je lettertypes.

!
« Reactie #4 Gepost op: 2023/12/19, 16:02:46 »
Als het werkt werkt het, zou ik zeggen. Dan rest slechts persoonlijke voorkeur?

Audio en video plugins kun je ook overal op je pc zetten omdat ze dan vanzelf gevonden worden (door de betere software).
Audio plugins van (audio) software A in de pluginmap behorende bij/onder A worden ook gewoon ingelezen door (video) software B.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2023/12/19, 17:39:44 »
Je hebt blijkbaar de gestelde vraag, nog eens hier verder toegelicht, niet begrepen.

« Reactie #6 Gepost op: 2023/12/20, 18:46:58 »
Wie ik? Ik snap de vraag goed.
Ik geef alleen aan dat ik mezelf die vraag niet zou stellen als het gewoon prima werkt, en dat dan alleen persoonlijke voorkeur gaat gelden.

En dat is ook nog steeds in lijn met wat jij uitlegde (en waar ik het in beginsel mee eens ben: geen rommeltje maken).

Beide locaties, ~/.fonts en ~/.config/fonts werken. De eerste is de traditionele locatie, de tweede is de meer moderne standaard: er wordt naar gestreeft dat applicaties niet meer hun eigen individuele folders en bestanden rondstrooien in je home folder. In plaats worden ontwikkelaars van programma's aangemoedigd alle configuratie te herbergen onder enkele verborgen standaard folders zoals .config, .local, .cache.

Ik ga toch niet audio plugins die al in een folder staan van audio software ook nog een keer dubbel kopiëren in een folder van video software .... als beide programma's gewoon prima werken met hoe de situatie nu is.
Sterker nog, onder de fonts folder heb ik ook nog sub-folders aangemaakt omwille van beheer. 1000+ lettertypes is bijna niet te beheren in 1 folder. Dus toch weer extra folders (en het werkt gewoon).
Kort gezegd. Als het prima werkt werkt het prima.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore