Wie ik? Ik snap de vraag goed.
Ik geef alleen aan dat ik mezelf die vraag niet zou stellen als het gewoon prima werkt, en dat dan alleen persoonlijke voorkeur gaat gelden.
En dat is ook nog steeds in lijn met wat jij uitlegde (en waar ik het in beginsel mee eens ben: geen rommeltje maken).
Beide locaties, ~/.fonts en ~/.config/fonts werken. De eerste is de traditionele locatie, de tweede is de meer moderne standaard: er wordt naar gestreeft dat applicaties niet meer hun eigen individuele folders en bestanden rondstrooien in je home folder. In plaats worden ontwikkelaars van programma's aangemoedigd alle configuratie te herbergen onder enkele verborgen standaard folders zoals .config, .local, .cache.
Ik ga toch niet audio plugins die al in een folder staan van audio software ook nog een keer dubbel
kopiëren in een folder van video software .... als beide programma's gewoon prima werken met hoe de situatie nu is.
Sterker nog, onder de fonts folder heb ik ook nog sub-folders aangemaakt omwille van beheer. 1000+ lettertypes is bijna niet te beheren in 1 folder. Dus toch weer extra folders (en het werkt gewoon).
Kort gezegd. Als het prima werkt werkt het prima.